دوشنبه ۴ آذر ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر راه و ترابری با بیان این که بندر چابهار را به قطب اقتصادی منطقه تبدیل می‌کنیم گفت‌: بندر چابهار در توسعه اقتصادی، سیاسی و امنیتی شرق کشور اهمیت دارد

به گزارش واحد مرکزی خبر، بهبهانی در هشتمین همایش بین‌المللی مهندسی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با بیان اینکه این بندر از نظر ترانزیتی بسیار قوی است گفت‌: علاوه بر موقعیت راهبردی، این بندر از نظر اشتغال زایی نیز اهمیت دارد.

وی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی مناقصه بین‌المللی برای توسعه این بندر را برگزار کرده است که به زودی مراحل اجرایی آن آغاز می‌شود.

این وزیر افزود: این بندر باید به صورت بندر آزاد مطرح و امتیازاتی برای فعالان اقتصادی در آن در نظر گرفته شود.

وزیر راه و ترابری همچنین گفت: سعی می‌کنیم اجرای طرح‌های این وزارتخانه مانند گذشته به یک پیمانکار واگذار نشود.

وی افزود: برای مدیریت زمان، طرح‌ها به 20 قسمت تقسیم و همزمان کار اجرایی در 20 قسمت آغاز می‌شود و امیدواریم به این صورت تا یک یا یک و نیم سال آینده 1500 کیلومتر راه آهن احداث کنیم.

بهبهانی با اشاره به اینکه در افق 1404 ایران باید کشور برتر منطقه باشد گفت: َآمادگی لازم برای ایجاد رشته‌های جدید دانشگاهی درزمینه مهندسی سازه‌های دریایی و بنادر در کشور وجود دارد.

وی گفت: وضعیت جغرافیایی جنوب کشور ایجاب می‌کند تا کانال‌های آبی در اطراف شهرها ایجاد شود که این امر در حمل و نقل دریایی و همچنین آب و هوا بی تاثیر نیست.

کد خبر 69244

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز