همشهری آنلاین: چهارمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی خلیج فارس با حضور وزیرراه و ترابری، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و متخصصان داخلی و خارجی صنعت هوانوردی در جزیره کیش گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، بیش از 100 شرکت داخلی و خارجی اعم از ارگانهای هوایی، هوانوردی، دانشکده‌های هوا فضایی، مراکزتحقیقاتی، پژوهشی، طراحی و آموزش‌های هوایی آخرین دستاوردهای خود را در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند.

بیش از 20 شرکت خارجی و نمایندگی‌های آنان از کشورهای روسیه،آلمان، سوئد، کانادا، ترکیه، چین، لهستان، فرانسه، چک و اکراین در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی کیش حضور دارند.

همزمان با برپایی این نمایشگاه، دومین همایش بین المللی صنعت حمل و نقل هوایی، روز هشتم آبان ماه جاری با حضور محققان و متخصصان داخلی و خارجی صنعت هوانوردی در کیش برگزار می‌شود.

در این همایش کارشناسان و مدیران صنعت حمل ونقل هوایی علاوه بر آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و فنی هواپیماسازی در خصوص راهکارهای توسعه صنعت حمل و نقل هوایی کشور بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

چهارمین نمایشگاه بین المللی هوایی خلیج فارس هفتم تا دهم آبان ماه سال جاری در جزیره کیش برگزار می شود و برای برگزاری این نمایشگاه علاوه بر اختصاص 21 هزارمترمربع فضای سرپوشیده نمایشگاهی، 100 هزار مترمربع نیز فضای باز در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیرکل فرودگاه بین المللی کیش، 100 هزار مترمربع فضای باز در داخل فرودگاه کیش برای نمایش انواع هواپیماها واجرای نمایش‌های هوایی در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی خلیج فارس در کیش اختصاص یافته است.

مهندس غلامرضا کریم آقایی به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت‌های مختلف هوایی و صنایع هواپیماسازی بیش از 80 فروند انواع هواپیمای سبک و فوق سبک را در این نمایشگاه در بخشی از فرودگاه کیش در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده‌اند.

طبق برنامه ریزهای انجام شده مقرر است در چهارمین نمایشگاه بین المللی هوایی خلیج‌فارس در جزیره کیش، خلبانان ایرانی نمایش اکروباتیک هوایی را از عصر روز سه شنبه 7 آبان به نمایش بگذارند.

پیشتر بیژن بنکدار دبیر چهارمین نمایشگاه بین المللی هوایی خلیج فارس گفته بود: استقبال شرکت‌های خارجی و داخلی امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار خوب است به طوری که مسوءلان و دست اندرکاران صنایع هواپیماسازی اکراین با یک فروند هواپیمای جدید مسافری آنتونوف 148 دراین نمایشگاه حضور خواهند داشت.

به گفته وی، با توجه به حضور استادان و دانشجویان رشته صنایع هوا فضایی از دانشگاه‌های مختلف ایران همزمان با این نمایشگاه، کنفرانس بین المللی صنعت حمل و نقل هوایی کشور با حضورمسوولان سازمان هواپیمایی کشوری، متخصصان صنایع هواپیماسازی اوکراین، کارشناسان صنعت حمل ونقل هوایی و دانشگاه صنعتی شریف روز هشتم آبان ماه سال جاری در کیش برگزارمی شود.

چهارمین نمایشگاه بین المللی هوایی خلیج فارس تا دهم آبان ماه جاری در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی کیش و بخشی از فرودگاه بین المللی کیش برگزار می شود و زمان بازدید از این نمایشگاه 10 تا 14 و زمان اجرای نمایش‌های هوایی آن نیز 14:30 تا 16:30 اعلام شده است.

کد خبر 66884

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز