یک جغد برفی زیبا در اتفاقی نادر بر بام کاپیتول، ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن دی سی، نشست و توجه مردم و رسانه‌ها را به خود جلب کرد تا آنجا که سفیر سوئیس نیز برای دیدن این پرنده در کنگره حاضر شد.

جغد برفي كاپيتول

به گزارش همشهری آنلاین، ساختمان کنگره ایالات متحده امسال نیز همزمان با سالگرد شورش ۶ ژانویه مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت اما این‌بار به دلیل حضور یک جغد! گنبد ساختمان کنگره که در طول شب نورپردازی می‌شود هدف لنزهای تله و دوربین‌های دوچشمی گروهی از مردم و رسانه‌ها بود که با وجود سرمای هوا، شب را در مقابل این ساختمان سپری کردند.

کاپیتول یکی از بناهای تاریخی معروف واشنگتن است اما دلیل عکاسی از آن حضور موجودی کمیاب از قطب شمال بود: یک جغد برفی. پرنده‌نگری در سال‌های اخیر به یک سرگرمی محبوب تبدیل شده و علاقه‌مندان به آن معمولا با پیاده روی در جنگل‌ها و یا کمپ در مناطق روستایی تلاش می‌کنند تا گونه‌های مختلف پرندگان را ببینند.

به همین دلیل پیدا شدن این جغد باشکوه در شهر و البته بسیار دورتر از محل زندگی‌اش، مثل یک آهنربا عمل کرد و دوربین‌های عکاسان را به سمت خود کشید. این جغد برفی به ندرت در جنوب مرزهای کانادا و شمال دیده می‌شود.

این اتفاق حتی پای سفیر سوئیس، ژاک پیتلود، را هم به کاپیتول باز کرد، او یک پرنده نگر پرشور است و به خبرگزاری فرانسه گفت: «جغد برفی مدت‌هاست که در فهرست من بوده و دیدن این جغد آن هم درست در وسط واشنگتن دی سی واقعا خارق‌العاده است».

کارشناسان این جغد را یک ماده جوان که با خطوط خاکستری و سفیدش متمایز است شناسایی کردند؛ کوین مک گوان، استاد آزمایشگاه پرنده‌شناسی دانشگاه کرنل، توضیح داد که با بال‌های سفید و پهن ویژگی زیبای این پرندگان برفی و یخی است. این جغدها اکثر سال را در نزدیکی دایره قطب شمال زندگی می‌کنند، اما بیشتر آنها برای زمستان به جنوب مهاجرت کرده و معمولا در مرز کانادا متوقف می‌شوند.

مک گوان گفت: حضور این جغد در واشنگتن  «مثل این است که یک خرس قطبی به محله شما بیاید.» یکی از پرنده‌نگرهای مقابل کنگره گفت :«برخی حتی ممکن است آن را به عنوان خویشاوند «هدویگ»، جغد برفی همراه هری پاتر بشناسند.»

کد خبر 650105
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    3 0
    خدا کند قدمش خیر برای تمام دنیا باشد
  • سهیل IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    0 2
    چقدر شبیه بایدنه