محافظان مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا پس از حمله طرفداران ترامپ او را از ساختمان کنگره خارج کردند و نمایندگان کنگره با ماسک‌های ضد گاز در اتاق‌هایشان سنگر گرفته‌اند.

capitol

به گزارش همشهری آنلاین وضعیت ساختمان گنگره در واشنگتن پایتخت آمریکا به طور بی‌سابقه‌ای با حمله معترضان طرفدار دونالد ترامپ به هرج و مرج کشیده شده است. نمایندگان در جلسه مشترک مجلس نمایندگان و مجلس سنا در حال شمارش آرای الکترال انتخابات ریاست‌جمهوری بودند که در شرایط معمول جلسه‌ای تشریفاتی شمرده می‌شود.

اما این بار گروهی از نمایندگان همانطور که قبلا اعلام کرده بودند، اعتراض به نتایج انتخابات را با اعتراض به نتایج انتخابات در ایالت آریزونا آغاز کردند. در حالیکه موافقان و مخالفان اعتراض در حال بحث در این باره بودند، طرفداران ترامپ که از قبل تظاهرات بزرگی را در اطراف ساختمان کنگره به راه انداخته بودند، توانستند از سد پلیس بگذرند و به درون ساختمان راه یابند و جلسه را به هم بزنند.

اکنون نمایندگان در اتاق‌هایشان سنگر گرفته‌اند و به علت پخش شدن گاز اشک‌آور درون ساختمان ماسک ضدگاز زده‌اند.

از طرف دیگر با توجه به خطر امنیتی سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور را از ساختمان خارج کرده است.

تظاهرکنندگان اکنون به صحن مجلس سنا راه یافته‌ و آن را اشغال کرده‌اند و حتی با نشستن بر روی صندلی رئیس مجلس عکس یادگاری می‌گیرند.

کودتای اعلام‌نشده در پایتخت آمریکا | راه یافتن معترضان به درون کنگره و اعلام منع آمد و شد شبانه در واشنگتن

کد خبر 578009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha