جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مایک پنس (Mike Pence) در ۷ ژوئن ۱۹۵۹ ‏در شهر کلمبوس در ایندیانا در آمریکا به دنیا آمد. دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ پنس را به عنوان نامزد معاونت رئیس جمهور معرفی کرد که به همراه وی با پیروزی در این انتخابات به معاونت رئیس جمهوری برگزیده شد.

مایک پنس

این وکیل و سیاستمدار جمهوریخواه در نوامبر سال ۲۰۱۶ معاون دونالد ترامپ چهل‌ و پنجمین رئیس جمهور آمریکا شد. او پنجاهمین فرماندار ایندیانا بوده است.

او پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه حقوق به عنوان وکیل فعالیت داشت و پس از تلاش ناموفق برای انتخاب به نمایندگی مجلس، رئیس یک اندیشکدهٔ بازار آزاد در ایندیانا شد. در سال ۱۹۹۴ آن مؤسسه را ترک کرد و میزبان یک برنامه گفتگومحور رادیویی مستقر در ایندیانا شد.

مایک پنس که به عنوان یکی از اعضای حزب جمهوری‌خواه در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۱۳ به عنوان فرماندار شروع به کار کرد، پیشتر از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳ حوزه انتخابیه ششم ایندیانا را در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا نمایندگی می‌کرد و از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ رئیس کنفرانس جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا بود.

پنس محافظه‌کار و از هواداران دیرپای جنبش تی پارتی است.

دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ پنس را به عنوان نامزد معاونت رئیس جمهور معرفی کرد که به همراه وی با پیروزی در این انتخابات به معاونت رئیس جمهوری برگزیده شد.

کد خبر 352966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha