پرونده دیگری از متهمان شورش به کنگره آمریکا مطرح شده که این‌بار صورتی خانوادگی دارد.

شورش كنگره

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آکسیوس، ۵ نفر از اعضای یک خانواده اهل تگزاس آمریکا به دلیل شرکت در شورش کاپیتول دستگیر شدند. 

این خانواده که متهم به حضور در قیام ۶ ژانویه  هستند از طریق یک پنجره شکسته وارد ساختمان کنگره شده و امنیت آن را نقض کرده‌اند.

به نظر می‌رسد که اتهامات مطرح شده علیه خانواده مون برای اولین بار است که علیه یک واحد خانوادگی در بیش از ۵۰۰ بازداشت مرتبط با شورش کاپیتول مطرح شده است.

طبق شکایت کیفری تشکیل شده، افراد خانواده مون با وجود طرح چهار اتهام جنایت فدرال، از جمله رفتارهای مخربی که در داخل کاپیتول داشتند هنوز برای ورود به دادخواست اقدام نکرده‌اند.

عضو ششم این خانواده که یک خردسال است نیز وارد کاپیتول شده اما به عنوان متهم شناسایی نشده است.

عکس | دستگیری ۵ عضو یک خانواده شورشی با کمک پست‌های فضای مجازی
عکس یادگاری خانواده مون در پایتخت آمریکا

بازرسان فدرال تعدادی از پست‌های ارسالی از خانواده مون در رسانه‌های اجتماعی را که در روزهای منتهی به شورش و بعد از آن در پایتخت گرفته شده مورد استناد قرار داده‌اند.

به گفته دادستان این پرونده یکی از اعضای خانواده مون در فیس‌بوک نوشته: «ما هجوم بردیم... از پنجره شکسته وارد و خارج شدیم!! ... آنها درب را محصور کردند بنابراین از پنجره بیرون آمدیم و بالا کشیدیم!!!»

شورش کاپیتول به دعوت ترامپ و پس از شکست وی در انتخابات سال گذشته آمریکا رخ داد و به عنوان یک لکه ننگ بر پیکر دموکراسی این کشور ثبت شد. پرونده اعضای شرکت‌کننده در این شورش هنوز و بعد از حدود هفت ماه در جریان است.

کد خبر 614326
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha