سید محمد حسینی، معاون رئیس جمهور در گفتگو با همشهری: یکی ازمشکلات کشور تاکنون چانه‌زنی‌ها و لابی‌گری‌ها (در مجلس) بوده است و این واقعیتی است که نمی‌شود آن را انکار کرد. این لابی‌ها درمواردی دولت‌ها را از توزیع عادلانه امکانات دور کرده است. دولت سیزدهم با شعار توسعه عدالت مستقر شده و تلاش می‌کند امکانات کشور عادلانه در اختیار همه مردم قرار گیرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور: از این رو، شروع سفرهای استانی هم از مناطق محروم و کمتر برخوردار آغاز و این سبب شد مسئولان از واقعیت‌های مناطق محروم کشور بهتر و بیشتر آگاه شوند. اکنون دولت می‌داند کدام استان‌ها با چه مشکلاتی روبه‌رو هستند و راهکار برطرف کردن مشکل چیست. زمانی دولت بدون تحرک بود و تنها در تهران می‌نشست و صرفا در دیدار با نمایندگان یا دریافت گزارش‌ها منابع را اختصاص می‌داد اما، دولت سیزدهم دولت فعالی است و با سفر به مناطق مختلف، دیدار با مسئولان محلی و مردم نیازها را احصا و سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرده است براساس این نیازها و نیز توجه به طرح‌های آمایش سرزمین به استان‌ها بودجه تخصیص دهد. بنابراین لابی‌ها در اختصاص منابع در بودجه۱۴۰۱ مؤثر نیست البته دولت تابع قانون مصوب مجلس است.

دراین‌باره بخوانید؛ واکنش معاون رئیس جمهوری به دخالت برخی نمایندگان در عزل و نصب‌ها | لابی‌ها در بودجه۱۴۰۱ مؤثر نیست | معاونت حقوقی و پارلمانی ادغام می‌شود؟ 

گفتگو: حمیدرضا بوجاریان

تصویر: حسین اینانلو

تدوین: عاطفه سادات حسین‌زاده

کد خبر 649586
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha