سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رییس جمهور در گفتگو با همشهری: بحث‌هایی که اخیراً درباره استیضاح وزرا مطرح می‌شود، بیشتر فضاسازی است. درباره وزیر اقتصاد سؤالاتی مطرح شده است اما، حتی یکی از سؤالات در کمیسیون مربوطه هم مطرح نشده و به صحن هم نرسیده است. روال استیضاح روال مشخصی است. نماینده در ابتدا باید تذکر دهد و سپس سؤال خود را طرح کند.

معاون رییس جمهور: وزیر فرصت دارد به سؤال پاسخ دهد و اگر نماینده از پاسخ قانع نشد، سؤال به کمیسیون تخصصی ارجاع داده می‌شود  درصورتی که سؤال‌کننده قانع نشد به صحن می‌آید. در این مرحله بار دیگر سؤال مطرح و درصورت قانع نشدن سؤال‌کننده فرایند استیضاح فعال می‌شود.

تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است و ما نیز توقع نداریم در زمان کوتاهی که ازفعالیت دولت می‌گذرد چنین مباحثی در مجلس طرح شود. نمایندگان باید این را درنظربگیرند که اقدامات خوبی در این دوره انجام شده است اما، برخی از اقدامات تا به نتیجه برسد به زمان نیاز داریم

دراین‌باره بخوانید؛ واکنش معاون رئیس جمهوری به دخالت برخی نمایندگان در عزل و نصب‌ها | لابی‌ها در بودجه۱۴۰۱ مؤثر نیست | معاونت حقوقی و پارلمانی ادغام می‌شود؟ 

گفتگو: حمیدرضا بوجاریان

تصویر: حسین اینانلو

تدوین: عاطفه سادات حسین‌زاده

کد خبر 648659
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha