اگر از طرفداران ماکارونی و پاستا هستید، نکته‌ای را که در این مطلب می‌خواهیم بگوییم از دست ندهید.

سس گوجه - آشپزی

به گزارش همشهری آنلاین، اگر تا به حال سس گوجه فرنگی درست کرده‌اید، حتما متوجه شده‌اید که به‌اصطلاح می‌گویند اسیدیته است و همین ویژگی باعث بروز مشکلاتی از جمله سوزش معده می‌شود. خوشبختانه برای کاهش اسید سس گوجه یک راه‌حل آسان وجود دارد؛ اضافه کردن شکر به سس گوجه؛ این کار طعم سس را فوق‌العاده خوشمزه و دلچسب می‌کند. این ترفند آشپزی هوشمندانه را می‌توان برای انواع دستور العمل‌های سس ماکارونی خانگی به کار برد و فرق چندانی با چاشنی نمک ندارد و نتیجه می‌شود غذایی متفاوت و خوش‌طعم و بو.

چرا باید به سس اسپاگتی شکر اضافه کنیم؟

دلیل پاشیدن یک پیمانه شکر در یک قابلمه گوجه‌فرنگی ساده است: شکر میزان اسیدیته گوجه‌فرنگی‌ها را کاهش می‌دهد و با این کار در نهایت سسی با مزه متعادلی خواهید داشت.

میزان دقیق اسیدیته بودن سس گوجه فرنگی بسته به تازه یا کنسرو بودن، انواع گوجه فرنگی و زمان سال می‌تواند کمی متفاوت باشد؛ به سس تهیه شده از گوجه فرنگی‌های رسیده که در اوج تابستان چیده شده‌اند، نیازی نیست شکر بزنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای سس گوجه از شکر قهوه‌ای بسته‌بندی شده استفاده کنید، اما چون سلیقه و علاقه در این امر حرف اول و آخر را می‌زند هر دو نوع شکر سفید و قهوه‌ای را آزمایش کنید تا ببینید کدام بهترین نتیجه را به شما می‌دهد.

علاوه بر شکر، اضافه کردن کره به سس ماکارونی هم طعم فوق‌العاده‌ای به شما می‌دهد. مانند شکر، کره نیز از میزان اسیدیته سس می‌کاهد و به لطف چربی بالایی که دارد، بافت متفاوتی به سس می‌بخشد.

چه مقدار شکر باید به سس اسپاگتی خود اضافه کنیم؟

میزان افزودن شکر به سس کاملا بستگی به نوع مذاق شما دارد. پیشنهاد می‌کنیم از میزان کم مثلا یک‌چهارم قاشق چای‌خوری شروع کنید و سس را مزه‌مزه و سپس کم‌کم به آن دوباره شکر اضافه کنید تا طعم دلخواهتان را بگیرد.

نکته کلیدی نیز این است که به اجزای سس زمان بدهید تا با هم ترکیب شوند، درست همانطور که اگر نمک اضافه می‌کردید.

برگرفته از ریدرزدایجست

کد خبر 649421

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha