مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: الگوی غذایی مناسب، یعنی الگویی که در آن مصرف قند، نمک و چربی کم باشد.

Nutrition - تغذیه - رژیم

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر زهرا عبداللهی در مصاحبه اختصاصی با صدا و سیما به مناسبت آغاز بسیج ملی تغذیه سالم افزود: مصرف زیاد مواد قندی همانند نوشابه‌ها و شیرینی‌ها می‌تواند سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن شود؛ بنابراین، باید از مصرف زیاد و بی رویه مواد قندی و شیرین پرهیز کنیم.

وی ادامه داد: مردم ما بیش از ۲ برابر مقدار توصیه شده نمک مصرف می‌کنند، میزان مجاز روزانه به طور متوسط ۵ گرم است. مصرف نمک زیاد از راه‌های مختلف همچون نمک پنهان در انواع فست فودها و سس‌ها است. از سوی دیگر افراط در مصرف غذاهای چرب و پر ادویه که معمولا هضم سنگینی دارند و حاوی اسیدهای چرب اشباع و اسیدهای ترانس هستند هم عاملی برای تضعیف سیستم ایمنی دارد.

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به کاهش میزان نمک در نان، گفت: مطالعات نشان می‌دهد که مردم به طور متوسط روزانه ۳۰۰ گرم نان مصرف می‌کنند و میزان نمک در آن حدود ۲.۳ درصد بود که با روزی ۳۰۰ گرم مصرف نان حدود ۶ گرم نمک فقط با نان وارد بدن می‌شد و اکنون با استانداردسازی‌های صورت گرفته، این عدد به کمتر از یک درصد رسیده است.

عبداللهی افزود: دقت در مصرف مواد غذایی و استفاده از غذاها و نوشیدنی‌هایی که قند، چربی و نمک کمتری دارند، سبب می‌شود که بدن بتواند مقاومت بهتری در برابر انواع بیماری‌ها داشته باشد.

وی ادامه داد: باید با رعایت تعادل و تنوع غذایی، وزن بدن را کنترل کرد؛ زیرا افراد چاق معمولا احتمال بیشتری برای ابتلا به کرونا دارند و در صورت ابتلا نیز شدت بیماری در آن‌ها بیشتر است و دوره بهبودی نیز بیشتر به طول می‌انجامد؛ بنابراین، در کنار کاهش مصرف قند، نمک و چربی و مصرف بیشتر سبزی‌ها و میوه‌ها به میزان ۴۰۰ گرم در روز، کنترل وزن بدن را باید در برنامه غذایی گنجاند؛ با این توصیه‌ها می‌توان به مقاومت بدن کمک کرد.

کد خبر 648287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha