کنترل‌کننده‌های تلسکوپ فضایی جیمز وب روز دوشنبه روند کشیدن سپر بزرگ پنج‌لایه‌ای آن را که به اندازه یک زمین تنیس است، آغاز کردند تا این رصدگر ۱۰ میلیارد دلاری برای شروع به کارش به اندازه کافی خنک شود.

James webb

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از space.com این مرحله نهایی بازکردن سپر خورشیدی تلسکوپ «جیمز وب» است که کامل شدن سه روز به طول می‌انجامد. 

این انیمیشن روند باز و کشیده شدن سپر پنج لایه تلسکوپ جیمز وب را نشان می‌دهد

مهندسان اکنون در حال کشیدن لایه اول این سپر هستند که اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، در طول روز دوشنبه ادامه خواهد یافت. هنگامی که کشیدن  و باز کردن این لایه کامل شد، تیم کنترل‌کننده درباره ادامه روند باز کردن لایه‌ها تصمیم خواهد گرفت. گرچه بر اساس برنامه کشیدن و باز کردن این لایه‌ها باید تا در روز چهارشنبه پایان یابد، اما اما بسته داده‌های مهندسی که از «جیمز وب» به دست می‌آید، ممکن است این زمان تغییر کند.

تلسکوپ «جیمز وب» برای رصدهای با امواج مادون‌قرمز یا فروسرخ که به حرارت حساس هستند، ساخته شده و این سپر بخشی حیاتی برای آن است، چرا که باعث پایین نگهداشتن دمای آن می‌شود.

این انیمیشن مدار تلسکوپ جیمز وب را در اطراف نقطه لاگرانژی ۲ در فاصله ۱.۶ میلیون کیلومتری زمین نشان می‌دهد

این تلسکوپ در مسیر رسیدن به مداری در  فاصله ۱.۶ میلیون کیلومتری زمین در اطراف نقطه لاگرانژی ۲ سامانه خورشید- زمین  (L2) است تا از آنجا مشاهدات نجومی‌اش را انجام دهد. این تلسکوپ در این نقطه از لحاظ  گرانشی پایدار می‌تواند با حداقل مصرف سوخت قرار گیرد و با باز شدن آینه اصلی‌اش رصدهایش را شروع کند.

کد خبر 647899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha