کمک کردن در آشپزی می‌تواند کودک شما را با غذاهای مفیدتر آشنا کند و علاوه بر آن می‌تواند اشتیاق بچه‌ها را به خوردن غذاهای جدید بیشتر کند. در این مطلب چند راه برای مشغول کردن خردسالان یا کودکان قبل از سنین مدرسه در آشپزخانه ارائه می‌دهیم.

بچه ها و آشپزخانه

به گزارش همشهری‌آنلاین، کمک کردن در آشپزی می‌تواند کودک شما را نسبت به انواع مختلف غذا کنجکاو کند و به او کمک می‌کند تا غذاهای مفیدتر را بشناسد. به علاوه می‌تواند اشتیاق بچه‌ها را به خوردن غذاهای جدید بیشتر کند. کلید موفقیت سپردن کارهای ساده به کودکتان است که بتواند آنها را انجام دهد. در این جا چند راه برای مشغول کردن خردسالان یا کودکان قبل از سنین مدرسه در آشپزخانه ارائه می‌دهیم که باعث می‌شود حین آشپزی به غذاها علاقه‌مند شوند.

شستن مواد خوراکی: یک چهارپایه محکم یا یک صندلی جلوی سینک ظرفشویی بگذارید. یک کاسه بزرگ آب داخل آن بگذارید و به کودکتان نشان دهید چطور برگ‌های کاهو را بشوید. یادتان باشد لباس و کفشی تن او کنید که خیس شدنش اشکال نداشته باشد. در ضمن یک حوله و یک تی کنار دستتان باشد.

برش دادن مواد خوراکی نرم: کودکتان را روی یک صندلی پشت میز بنشانید. برایش یک تخته برش و یک چاقوی پلاستیکی پیک نیکی بگذارید. میوه‌ها و سبزی‌های نرم به او بدهید. مثلا یک موز. یا خربزه پوست کنده شده، هلو یا قارچ. کنار او بنشینید و نشان دهید چطور این مواد را خرد یا قاچ کند. می‌توانید از فرزند بزرگترتان بخواهید که به خواهر یا برادرش کمک کند.

صورت‌های بامزه بسازید: از کودکتان بخواهید برای خانواده یک دسر شبیه صورت خندان درست کند. به آنها یک دسته میوه مثل هلو، گلابی، پرتقال یا سیب تکه شده همراه کشمش بدهید. به او راه‌هایی نشان دهید تا میوه را داخل بشقاب بچیند و شبیه صورت درست کند. بقیه بشقاب‌ها را به او بدهید تا خودش با خلاقیت خودش این کار را بکند.

۴ راه ساده برای سرگرم کردن بچه‌های کوچک در آشپزخانه

ریختن و هم زدن: بچه‌ها عاشق این هستند که آرد و بقیه مواد را داخل کاسه بریزند. بگذارید آنها مواد خشک را در کاسه بزرگ هم بزنند. این کار سرگرمی ‌عالی برای بچه‌هاست که به شما کمک کنند کیک بپزید.

در پایان همیشه اصول ایمنی غذاها را در نظر بگیرید. دست کودکتان را قبل از این که به مواد خوراکی دست بزند یا هر وقت کثیف شد، بشویید. ظرف‌های شکستنی و چاقوهای تیز را از دسترس او دور نگهدارید و از کار کردن با مواد خوراکی که برای کودکان کوچک‌تر خطر خفگی دارند، پرهیز کنید.

منبع: eatright

کد خبر 647238

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha