سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور از استقرار 7 هزار پایگاه جمع‌آوری فطریه در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، سید مهدی سیدمحمدی بابیان اینکه به جز کمیته امداد امام خمینی(ره) بقیه مؤسسات خیریه تنها در صورت دریافت کارت معتبر مخصوص روز عید فطر از بهزیستی اجازه دریافت فطریه را دارند، گفت: برای جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی در جمع‌آوری فطریه روز عید و ساماندهی صندوق‌های فطریه، کارت‌های ویژه‌ای برای صندوق‌های مجاز زیر نظرسازمان بهزیستی صادر شده که به تأیید استانداری‌ها و وزارت کشور نیز رسیده است.

وی افزود: تنها افرادی که این کارت‌ها را با شماره سریال مشخص آن نصب کرده باشند می‌توانند، صندوق‌ جمع آوری فطریه داشته باشند هرچند کمیته امداد و برخی مراکز دیگر نیز با مجوز وزارت کشور صندوق‌های خودشان را دارند.

سید‌ محمدی افزود: هموطنان داخل که کارت عضو شتاب دارند و رمز دوم آن را فعال کرده‌اند یا هموطنان خارج کشور که ویزا کارت یا مستر کارت دارند می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی بهزیستی فطریه خود را در قسمت مربوطه که شامل بخش سهم سادات یا عام است پرداخت کنند.

وی ادامه داد: کمک‌های عمومی مردمی به بهزیستی از روز عید فطر به مدت یک هفته، فطریه تلقی می‌شود و حداکثر در مدت 48 ساعت برای نیازمندان هزینه می‌شود.

سید محمدی بابیان اینکه فطریه باید در موارد 8 گانه که در شرع مشخص شده است هزینه شود، گفت: مهمترین گروه مشمول زکات فطریه، خانواده‌هایی است که به کمک فوری نیازمندند

کد خبر 64672

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز