شنبه ۶ مهر ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران از تمامی نمازگزاران عید سعید فطر خواست تا به اطلاعیه‌های مختلفی که صادر شده و از سوی رسانه‌ها منتشر می‌شود، دقت و توجه کنند

 تا در رفت‌وآمد به مصلای بزرگ امام خمینی  با مشکلی مواجه نشوند و مراسم نماز عید فطر با شکوه و رفاه کامل برگزار شود.

به گزارش همشهری، محمد باقر قالیباف دیروز در حاشیه برگزاری جلسه ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر در مصلای بزرگ امام خمینی با اعلام این مطلب، افزود: امروز آخرین جلسه هماهنگی ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر برگزار شد که در این زمینه باید از تمامی اعضای ستاد و دستگاه‌های مختلف که در راستای برگزاری هرچه با شکوه‌تر نماز عید فطر امسال تلاش می‌کنند، قدردانی کنم. رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر با بیان اینکه کار ستاد با استفاده از تجربیات 2سال گذشته انجام می‌شود، گفت: براساس گزارشی که امروز 

از سوی کمیته‌های مختلف ارائه شد ما هیچگونه مشکل و کمبودی برای برگزاری مراسم نداریم و در همه حوزه‌ها از جمله مسائل فرهنگی و هنری، مسائل مربوط به نماز که زحمت آن را ستاد نماز جمعه تهران تقبل کرده و همچنین در حوزه‌های انتظامی، اورژانس، آتش‌نشانی و دیگر زمینه‌ها اقدامات لازم انجام شده است.

به گفته قالیباف در کمیته حمل‌ونقل و ترافیک هم پیش‌بینی‌های خوبی درخصوص نحوه انتقال نمازگزاران با مترو، اتوبوس و تاکسی و همچنین تمهیدات ترافیکی صورت گرفته است و وسایل انتقال نمازگزاران از ساعت 5 صبح روز عید در خدمت آنها هستند.

وی در ادامه با اعلام اینکه مصلی بزرگ امام خمینی آمادگی پذیرایی از نمازگزاران عید فطر را دارد، گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته امیدواریم نماز باشکوه و خوبی در یک فضای بسیار معنوی داشته باشیم.

تدارک برای برگزاری باشکوه‌ترین نماز عید

از سوی دیگر محمد عیدیان، جانشین رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر با بیان اینکه این ستاد امسال برای برگزاری باشکوه‌ترین نماز عید فطر در پایتخت آماده شده و تدارک لازم را دیده است به همشهری گفت: ستاد برگزاری، انتقاداتی که سال گذشته از سوی شهروندان به نحوه برگزاری شده بود را از طریق شماره تلفن 1888 دریافت کرده است تا مشکلات برنامه سال‌ گذشته را رفع کند.

عیدیان در مورد برگزاری این مراسم اظهار داشت: همانند سال گذشته، 8 کمیته شامل کمیته‌های حمل‌ونقل و ترافیک، خدمات و ایمنی، پشتیبانی، اطلاع‌رسانی، هماهنگی و برنامه‌ریزی، نماز و امنیت و انتظامات برای هماهنگی و مدیریت برگزاری مراسم تشکیل شده است.

به گفته وی در این کمیته‌ها ده‌ها ارگان مسئول به غیراز شهرداری فعالیت می‌کنند که هماهنگی آنها نشان از موفقیت مدیریت یکپارچه و واحد در برگزاری این مراسم دارد.

خدمات رایگان متروی تهران

شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه به‌منظور تسهیل در انتقال نمازگزاران به مصلای امام خمینی، از ساعت 5:30 صبح روز عید فطر به‌صورت رایگان از تمامی ایستگاه‌های مترو به ایستگاه‌های مصلی و شهید بهشتی واقع در شمال و جنوب مصلای امام خمینی شروع به ‌کار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، بنا بر اطلاعیه این شرکت، از نمازگزاران ارجمند تقاضا می‌شود با توجه به شلوغی قابل پیش‌بینی ایستگاه‌ها و قطارهای مترو ضمن توجه به توصیه‌های مأموران مترو، به‌تدریج از ساعات اولیه صبح به ایستگاه‌های مترو مراجعه کنند.

هماهنگی اتوبوسرانی با مترو

براساس اطلاعیه شرکت مترو،با توجه به یکسان بودن فاصله مکانی 2 ایستگاه شهید بهشتی و مصلی به محل برگزاری نماز، نمازگزاران  می‌توانند از هر دو ایستگاه برای سوار شدن استفاده کنند.

در پایان مراسم نیز نمازگزاران می‌توانند با آرامش از قطارهای مترو برای بازگشت به مبادی اولیه استفاده کنند.

همچنین براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت واحد اتوبوسرانی، همچون سال‌های گذشته اتوبوس‌های شرکت واحد نسبت به جابه‌جایی نمازگزاران ارجمند از نقاط مختلف شهر تا کلیه ایستگاه‌های مترو و بالعکس اقدام خواهند کرد.

کد خبر 64416

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز