همشهری‌آنلاین: نماز پرفیض عید سعید فطر امروز - چهارشنبه - به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛‌ ستاد برگزاری نماز جمعه تهران با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک عید سعید فطر به امت مسلمان و روزه دار خاطرنشان کرد: این مراسم روز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

امروز مصلی تهران شاهد شماری از بهترین و مومن‌ترین بندگان خدا بود که پس از یک ماه راز و نیاز و بندگی در پیشگاه خدای مهربان و گرفتن اجر و پاداش به نماز ایستادند.

درحالی که برای تردد بهتر وسایط نقلیه، راهنمایی و رانندگی مقررات ویژه‌ای را در نظر گرفته بود، مردان و زنان مومن همراه کودکان و خانواده خود در نهایت شادی با در دست داشتن سجاده‌های نماز و با پای پیاده از خیابان‌ها و بزرگراه‌های مجاور مصلی امام خمینی راهی این مکان شدند.

نماز جماعت عید سعید فطر در حالی آغاز شد که بسیاری از شهروندان هنوز در مسیرهای مختلف راهی مصلی بودند و همین امر موجب شد که بسیاری از افراد با پهن کردن سجاده‌های خود در بلوارهای اطراف به نماز بایستند.

دختر بچه کوچکی که با پدر خود درحال حرکت به سمت مصلی بود در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با ابراز خوشحالی از حضور در نماز عید فطر گفت: من خیلی عید فطر را دوست دارم و وقتی امام جماعت به نماز مشغول می‌شود و قرائت اورا می‌شنوم خیلی لذت می‌برم .

پیرمردی هم که عصا به دست و با کمری خمیده برای نماز آمده بود از خداوند خواست که باقی ماه های سال نیز همچون ماه مبارک رمضان حال و هوای راز و نیاز را از مردم نگیرد.

از نکات قابل توجه نماز عید فطر امسال نظم حاکم در خدمات دهی اتوبوسرانی و مترو بود که مردم در مصاحبه با ما از آن یاد کردند.

حضور پرشور روزه اولی در نماز عید سعید فطر

دختران و پسران نوجوان تهرانی امروز به شکرانه نخستین سال روزه داریشان با شور و اشتیاق خاصی به مصلای تهران امده اند .

روزه اولی‌ها همراه خانواده های خود همگام با دیگر قشرهای جامعه توفیق یک ماه روزه داری را در مصلای تهران جشن می گیرند.

براساس این گزارش، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در غرفه‌هایی که در درهای ورودی مصلای تهران برپا کرده است 30 هزار بسته فرهنگی را تدارک دیده است که به محض ورود این افراد به مصلا به هرکدام از روزه اولی‌ها بسته‌های فرهنگی ازجمله وسایل مورد نیاز برای نماز عید سعید فطر اهدا می‌کند.

همچنین200 نفر از اعضای خانه شهریاران جوان در داخل مصلا با حضور در صفوف نماز به دیگر روزه اولی ها از این بسته ها اهدا می‌کنند.

حضور شمار زیادی از جوانان تهرانی هم در نمازعید سعید فطر درمصلای امام خمینی فضای پرشوری را بوجود آورده است.

همچنین حضور خبرنگاران و عکاسان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در اطراف مصلای امام خمینی به منظور توزیع مواد غذایی میان نمازگزاران و ایستگاه های دریافت فطریه ، کفاره و صدقات مردم از جمله حاشیه ای این همایش عظیم است

کد خبر 64689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز