سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک داروی ضدفشارخون ممکن است به بهبودی رتیبوپاتی دیابتی (عارضه‌ای که دیابت در شبکیه چشم ایجاد می‌کند) کمک کند.

 به گزارش هلث‌دی‌نیوز بررسی‌های جدیدی که نتایج آن در شماره این هفته نشریه Lancet منتشر شده است، شواهد بیشتری در مورد کاندسارتان candesartan - یک داروی ضدفشارخون - ارائه کرده است که بر مبنای آن این دارو می‌تواند خطر و شدت آسیب شبکیه را در مبتلایان به دیابت کاهش دهد.

دکتر نیش چاتورودی از انگلیس یکی از نویسندگان این مقاله از موسسه ملی قلب و ریه و ایمپریال کالج در سنت مری در لندن در این باره گفت: "ما پیشنهاد می‌کنیم که متخصصان بالینی استفاده از این دارو ( با نام تجارتی Atacand) را در بیماران مبتلا به دیابت نوع یک که کنترل قند خون آنها مشکل است، مورد نظر قرار دهند."

"همچنین متخصصان بالینی می‌توانند در میان مبتلایان به دیابت نوع 2 ، افراد دچار آسیب شبکیه مستقر که فشار خون بالا پیدا کرده‌اند، تجویز کاندسارتان را از میان داروهای ضدفشار خون در نظر داشته باشند، چرا که به نظر می‌رسد این دارو اثر مفید اضافی از لحاظ بهبودبخشیدن به آسیب شبکیه ناشی از دیابت داشته باشد."

 حدود 95 درصد دیابتی‌ها مبتلا به دیابت نوع 2 هستند که که در آن سلول‌ها حساسیت خود به انسولین را از دست می‌‌دهند. این بیماری اغلب با چاقی مرتبط است. حدود 5 درصد دیابتی‌ها دچار نوع یک آن هستند که در آن لوزالمعده نمی‌تواند به مقدار کافی انسولین برای تنظیم قند خون تولید کند

کد خبر 64631

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز