یک موشک سایوز شرکت آریان‌اسیس روز دوشنبه ۳۶ ماهواره اینترنتی جدید شرکت «وان‌وب» را به مدار زمین فرستاد.

Rocket

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از space.com این موشک سایوز ساخت روسیه از پایگاه فضایی بایکونور در فزاقستان در ساعت ۱۳:۱۰ به وقت گرینویچ پرتاب شد.  این پرتاب دو روز پس از پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا بوسیله موشک آریان ۵ شرکت آریان‌اسپیس از گینه فرانسه در شمال آمریکای جنوبی انجام می‌شود.

این پرتاب هشتمین پرتاب ماهواره‌های اینترنتی شرکت «وان‌وب» در سال جاری میلادی است که اکنون ۳۹۴ ماهواره اینترنتی در مدار زمین دارد. اگر همه چیز به درستی پیش برود، این ۳۶ ماهواره جدید سه ساعت و ۴۵ دقیقه در مداری در فاصله ۴۵۰ کیلومتری سطح زمین قرار خواهند گرفت. این ماهواره‌ها بعد مدار نهایی‌شان در فاصله ۱۰۰۰ کیلومتری از سطح کره زمین منتقل خواهند شد.

شرکت وان‌وب مستقر در لندن می‌خواهد در نهایت ۶۴۸ ماهواره را در مدار زمین قرار دهد تا اینترنت پرسرعت را به مشتریان در سراسر جهان از جمله مناطق دوردست ارائه دهد. این شرکت که اکنون ۶۰ درصد مجموعه ماهواره‌های لازم را در مدار قرار داده است، امسال قراردادهای را برای توزیع با شرکت‌هایی در استرالیا، کانادا و اروپا امضا کرد برای ارائه خدمات امضا کرد.

شرکت اسپیس‌ایکس نیز مجموعه‌ای بزرگی از ماهواره‌های اینترنتی را از سال ۲۰۱۹ به بعد در مدار زمین قرار داده است که اکنون شمارشان به ۱۹۴۴ رسیده است. قرار است شمار این مجموعه ماهواره‌ها در پیکربندی‌ اولیه‌شان به دست کم ۴۴۰۰ ماهواره برسد. شرکت آمازون نیز قصد دارد مجموعه ماهواره‌های اینترنتی‌اش به نام «کوئیپر» (Kuiper) را به مدار زمین بفرستد، اما تا به حال  ماهواره‌ای را پرتاب نکرده است.

کد خبر 646067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 0
    به امیداینترنت ماهواره ای