یک موشک روسی سایوز 2.1b دارای بخش فوقانی «فرگت» (Fregat) ۳۶ ماهواره اینترنت پهن‌باند شرکت «وان‌وب» را به مدار زمین فرستاد

Soyuz

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از Space.com شرکت پرتاب فضایی اروپایی ‌«آریان‌اسپیس» از  این موشک سایوز که در ساعت ۰۲:۴۷ روز پنجشنبه ۲۵ مارس ( به وقت گرینیچ) از پایگاه فضایی «وستوچنی» در سیبری روسیه به فضا پرتاب شد، برای فرستادن ۳۶ ماهواره اینترنتی شرکت «وان‌وب» (OneWeb) به مدار زمین استفاده کرد.

این ماهواره‌ها در چند مرحله جدا خواهند شد و  در یک مدار نزدیک به قطب کره زمین در فاصله ۴۵۰ کیلومتری از ان قرار می‌گیرند. این دومین باری است که شرکت وان‌وب ماهواره‌هایش را از این پایگاه فضایی به مدار زمین می‌فرستد.

«آریان‌اسپیس» نیز که با این پرتاب پنجمین پرتاب ماهواره‌ها را برای «وان‌وب» انجام داده است، اکنون در مجموع ۱۴۶ ماهواره اینترنت پهن‌باند را برای این شرکت در مدار پایینی کره زمین قرار داده است.

هدف «وان‌وب» از فرستادن این ماهواره‌ها به مدار زمین این است که با ایجاد یک پلتفرم ارتباط جهانی از طریق نسل بعدی ماهواره‌های ارتباطی امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت را در هر جای جهان برای هر کسی فراهم آورد.

برنامه‌های وان‌وب برای اینترنت ماهواره‌ای

کد خبر 591904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha