شرکت «آریان‌اسپیس‌» ۳۶ ماهواره اینترنت پهن‌باند دیگر شرکت «وان‌وب» را به مدار زمین فرستاد و به این ترتیب این شرکت می‌تواند خدمات اینترنتی برای مشتریان فراهم کند.

OneWeb

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از space.com «آریان‌اسپیس» این ماهواره‌های اینترنتی را روز پنجشنبه در ساعت ۱۲:۴۸ به وقت گرینیچ با یک موشک سایوز از پایگاه فضایی وستوچنی در سیبریه روسیه به فضا فرستاد.

این ماموریت که «وان‌وب ۸» (OneWeb 8) نام دارد، هشتمین پرتاب ماهواره‌های اینترنتی شرکت «وان‌وب» از هنگام پرتاب نخستین ماهواره‌های آن در سال ۲۰۱۹ است و شمار کلی ماهواره‌های اینترنتی این شرکت را به ۲۵۴ می‌رساند.

این شرکت ارتباطاتی مستقر در لندن قصد دارد برای ارائه اینترنت پرسرعت به مشتریان در سراسر جهان در مجموع ۶۴۸ ماهواره را در مدار قرار دهد و خدمات ان برای مناطقی محدود از پایان سال جاری میلادی ۲۰۲۱ شروع می‌شود (برای مقایسه، مجموعه ماهواره‌های اینترنی شرکت اسپیس‌ایکس قرار است به دست کم ۱۲۰۰۰ ماهواره برسد).

هنگامی که ماهواره‌های که امروز به فضا پرتاب شدند، شروع به کار کنند، این شرکت قادر خواهد بود که خدماتش را در بخش‌هایی از نیمکره شمالی عرضه کند.

آریان‌اسپیس در بیانیه‌ای درباره این ماموریت گفت: «این پرتاب مشخصه تکمیل برنامه «پنج تا ۵۰» شرکت وان‌وب برای در قرار دادن ماهواره‌های لازم برای برقراری سرویس‌های اینترنتی به عرض جغرافیایی ۵۰ درجه و بالاتر تا پایان سال است که شامل کانادا، بریتانیا، اروپای شمالی، آلاسکا  و مناطق قطبی می‌شود.»

وان‌وب قصد دارد در سال ۲۰۲۲ پوشش جهانی اینترنت پرسرعتش را آغاز کند.

کد خبر 611539

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha