چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

یک بررسی جدید نشان می‌دهد که یک وعده روزانه ماست می‌تواند به کنترل فشار خون بالا کمک کند.

فشارخون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ساینس دیلی، این مطالعه که با همکاری دانشگاه استرالیای جنوبی و دانشگاه مین انجام شد، ارتباط بین مصرف ماست، فشار خون و عوامل خطرزای قلبی عروقی را بررسی کرد و طی آن دریافت که مصرف ماست برای افراد دارای فشار خون بالا مفید است.

در سراسر جهان، بیش از یک میلیارد نفر از فشار خون بالا رنج می برند که آن‌ها را در معرض خطر بیشتر «بیماری های قلبی عروقی» (CVDs) مانند حمله قلبی و سکته مغزی قرار می دهد.

CVD ها علت اصلی مرگ و میر در سراسر جهان هستند - در ایالات متحده، هر ۳۶ ثانیه یک نفر به دلیل بیماری قلبی عروقی جان خود را از دست می دهد. این رقم در استرالیا هر ۱۲ دقیقه است.

دکتر الکساندرا وید، محقق دانشگاه استرالیای جنوبی می گوید که این مطالعه شواهد جدیدی ارائه می‌دهد که ماست دارای پیامدهای مثبت فشار خون برای افراد مبتلا به این بیماری می‌باشد.

این نوشیدنی جادویی فشار خون بالا را درمان می‌کند

دکتر وید می‌گوید: «فشار خون بالا اولین عامل خطر برای بیماری‌های قلبی عروقی است، بنابراین مهم است که به یافتن راه‌هایی برای کاهش و تنظیم آن ادامه دهیم.»

این مطالعه بر روی ۹۱۵ بزرگسال صورت گرفت و مطالعه طولی «مین سیراکیوز» انجام شد. مصرف همیشگی ماست با استفاده از پرسشنامه اندازه گیری شد. فشار خون بالا به عنوان بزرگتر یا مساوی ۱۴۰/۹۰ میلی متر جیوه تعریف شد (سطح فشار خون طبیعی کمتر از ۸۰/۱۲۰ میلی متر جیوه است).

محققان می گویند که مطالعات مشاهده‌ای و مداخله‌ای در آینده باید بر روی افراد در معرض خطر تمرکز کنند تا فواید بالقوه ماست را بررسی کنند.

مترجم: شهره فرجی

کد خبر 644900

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha