ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت که مسکو در پاسخ به اقدامات غیردوستانه ایالات متحده، تدابیر نظامی-فنی مناسب را اتخاذ خواهد کرد.

پوتین: طالبان را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج می‌کنیم

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایرنا به نقل از ریانووستی نوشت، پوتین روز سه شنبه در نشست هیات وزارت دفاع این کشور با بیان اینکه حق کامل دفاع در برابر اقدامات غیردوستانه آمریکا را داریم، تصریح کرد: مسکو در این مورد تدابیر نظامی-فنی مناسب را اتخاذ خواهد کرد.

وی سهم سلاح های مدرن در نیروهای مسلح روسیه بیش از ۷۱ درصد و در نیروهای هسته ای ۸۹ درصد اعلام کرد و افزود: روسیه توجه ویژه به توسعه نیروهای مسلح خود را ادامه خواهد داد.

رئیس جمهوری روسیه وضعیت نظامی در جهان را همچنان دشوار اعلام کرد و گفت: مسکو باید بهبود و تقویت نیروهای مسلح خود را ادامه دهد.

پوتین با بیان اینکه آمریکا مقصر تنش در اروپاست، اظهار داشت: استقرار عناصر دفاع موشکی آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه، ما را به شدت نگران می کند.

وی همچنین گفت: وضعیت انسانی قره باغ با حضور نیروهای حافظ صلح روسی بهبود یافته است و در سوریه هم حضور نیروهای روسیه نقش محسوسی در ثبات در این کشور ایفا می کند.

شویگو وزیر دفاع روسیه نیز در این نشست اظهار داشت: مقیاس رزمایش های آمریکا و تاتو با استفاده از هواپیماهای راهبردی رو به افزایش است و پرتاب های فرضی موشک های هسته ای نیز انجام می شود.

وی افزود: ایالات متحده در حال افزایش حضور نظامی خود در نزدیکی مرزهای روسیه است بطوریکه در اروپای شرقی حدود هشت هزار نیروی آمریکایی مستقر هستند.

شویگو افزود: شرکت‌های نظامی خصوصی آمریکا در حال آماده‌سازی یک اقدام تحریک‌آمیز در شرق اوکراین با استفاده از عناصر شیمیایی هستند.
وزیر دفاع روسیه همچنین گفت: بی ثباتی اوضاع در افغانستان خطرات صادرات تروریسم و مواد مخدر به خاک کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی را ایجاد می کند.

آمریکا که همواره به دنبال راه‌هایی برای تحت فشار قراردادن روسیه به عنوان ابرقدرت رقیب خود در شرق بوده، اکنون با طرح این ادعا که حضور نیروهای روس در مرز اوکراین تهدیدی برای این کشور محسوب می‌شود، به دنبال بهانه‌ای تازه برای ایجاد تنش در این منطقه و افزایش فشار بر روسیه است.

روسیه بارها عنوان کرده اقدامات نظامی‌اش در مرز با اوکراین اقدامات عادی نظامی است اما آمریکا و متحدانش همچنان قصد دارند شرایط مرز روسیه با اوکراین را پرتنش جلوه دهند.

آمریکا در حالی مدعی تحرکات جدی روسیه در مرز با اوکراین شده است که واشنگتن و کی ‌یف اخیرا به متحدان اروپایی‌شان اعلام کرده‌اند تحرکات نیروها در مرز با اوکراین نشان‌دهنده آمادگی جدید مسکو برای حمله به اوکراین است.

اوکراین از آمریکا خواسته تا حمایت‌های امنیتی فوری از جمله تبادل اطلاعاتی در دستورکارش قرار دهد.

کد خبر 644749

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha