روسیه از مواجهه جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور با جنگنده‌های فرانسوی بر فراز دریای سیاه خبر داد.

jets

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ریانووستی مرکز ملی کنترل دفاعی روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد نیروی هوایی این کشور سه جنگنده فرانسوی را که در تلاش برای نزدیک شدن به فضای هوایی این کشور از راه دریای سیاه بوده‌اند، مقابله کرده است.

به گزارش این مرکز جنگنده‌های سوخو ۲۷ از نیروهای دفاع هوایی منطقه نظامی جنوبی روسیه برای جلوگیری از عبور دو هواپیمای جنگی تاکتیکی میراژ-۲۰۰۰ و رافال و یک هواپیمای سوخت‌گیری سی-۱۳۵ نیروی هوایی فرانسه از مرز هوایی این کشور به هوا برخاستند و آنها را اسکورت کردند و سپس به پایگاهشان بازگشتند.

به گفته این مرکز این پروازها با رعایت دقیق قوانین بین‌المللی انجام شده است.

روسیه می‌گوید نیروهای آمریکا و ناتو اخیرا فعالیت‌هایشان را در دریای سیاه افزایش داده‌اند. 

وزارت خارجه روسیه هم اعلام کرد یک یادداشت اعتراض درباره پروازهای «خطرناک» هواپیمای نظامی آمریکایی و ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه تسلیم سفارت آمریکا کرده است.

وزارت نیروی هوایی فرانسه نیز به گزارش رویترز اسکورت شدن هواپیماهای جنگی فرانسوی بوسیله یک جت روسی را تایید و اعلام کرد این هواپیما در حال انجام یک ماموریت دیده‌بانی برای ناتو در فضای هوایی بین‌المللی بر فراز دریای سیاه بوده‌اند.

پاسکال یانی، سخنگوی ارتش فرانسه نیز در این باره گفت: «یک هواپیمای جنگنده روسی سوخو ۲۷ نزدیک شد، بعد هواپیماهای ما را در اغلب مسیر گذرشان بر فراز دریای سیاه دنبال کرد.»

او افزود: «این مواجهه به شیوه‌ای حرفه‌ای و بدون ایجاد هیچ خطری رخ داد و این نوع موقعیت امری معمول است. این مواجهه نه مانع ماموریت هواپیماهای فرانسوی شد و نه جلوی آزادی راهیابی در فضای هوایی بین‌المللی را گرفت.»

گرچه چنین مواجهه‌های هوایی ناشایع نیست و موارد مشابهی در گذشته رخ داده است، اما این مورد در هنگامی روی می‌دهد که تنش فزاینده‌ای میان غرب و روسیه در این منطقه به وجود آمده است.

 بیشتر بخوانید:

کد خبر 642111

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha