رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: قرارداد تحویل ٨ میلیون دوز واکسن پاستوکووک بسته شده است و ١٠ میلیون دوز واکسن تا پایان آذر تولید کرده‌ایم. با تغییر برنامه وزارت بهداشت برنامه تولید انستیتو پاستور ایران تغییر خواهد کرد. ما این اطمینان را به مردم می‌دهیم که می‌توانند از واکسن پاستوکووک برای کودکان استفاده کنند.

واکسن پاستوکووک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا بیگلری درباره تولید واکسن پاستوکووک و پاستوکووک پلاس برای مقابله با کرونای امیکرون بیان کرد: محققان انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای در کوبا در تلاش هستند که در قالب طرحی مطالعاتی بتوانند واکسن پاستوکووک پلاس برای مقابله با سویه‌های جدید کووید ١٩ از جمله امیکرون بازطراحی کنند و بزودی نتایج طرح تحقیقاتی صورت گرفته برای بازطراحی واکسن پاستوکووک پلاس برای مقابله با سویه امیکرون اعلام و منتشر خواهد شد.

رئیس مجتمع تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران هم درباره تولید واکسن پاستوکووک اظهار کرد: با توجه به وجود زیرساخت های مورد نیاز در انستیتو پاستور ایران اعم از خطوط و تجهیزات تولید، نیروهای مجرب، دانش و تجربه حاصل از تولید واکسن های مشابه مانند هپاتیت ب در مدت کوتاهی شرایط برای انتقال فناوری و تولید صنعتی واکسن های پاستوکووک فراهم شده است.

دلارام درود ادامه داد: معاون تولید مجتمع تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران تاکید کرد: این موسسه تحقیقاتی پس از اخذ مجوز اضطراری و پایان مطالعه بالینی فاز سوم در نیمه تابستان امسال اقدام به تولید صنعتی این واکسن کرد. محققان این مجتمع تحقیقاتی با تمام توان و ظرفیت در تلاش هستند تا از نگرانی مردم در زمینه دسترسی به واکسن بی خطر و موثر بکاهند و هم اقدامات لازم را برای حفظ سلامت هموطنان انجام دهند.

معاون رئیس مرکز تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران بیان کرد: مطالعاتی در بین تولیدکنندگان واکسن کرونا در اقصی نقاط دنیا درحال انجام است تا به طور دقیق مشخص شود واکسن ها چه مقدار می توانند بر سویه جدید اومیکرون تاثیر بگذارند و از آن پیشگیری کنند.

درود درباره صادرات واکسن پاستوکووک گفت: ما به عنوان یک تولید کننده واکسن کرونا مهم ترین وظیفه خود را تامین نیاز داخلی می دانیم. در ابتدا اساس کار باید تامین نیاز داخلی باشد و در صورت تامین نیاز کشور می توان اقدام به صادرات این محصول فناورانه کرد.
 

کد خبر 644632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha