همشهری آنلاین: در میانه تنش‌های تازه بر سر برنامه هسته‌ای کره شمالی، پیونگ‌یانگ به طور ناگهانی پیشنهاد مذاکرات جدید را با کره جنوبی داد.

خبرگزاری آلمان گزارش داد، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد، نمایندگی نظامی کره شمالی در منطقه مرزی پانمونجوم پیشنهاد کرده است سه‌شنبه آینده در سطح کارشناسی درباره امور مربوط به اجرای توافقات حاصل شده میان نیروهای مسلح دو کشور مذاکراتی انجام گیرد.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از یکی از سخنگویان وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد هنوز مشخص نیست کره شمالی چه پیشنهاد مشخصی را در این جلسه خواهد داشت. این اولین پیشنهاد گفت‌وگوی به این شکل از سوی کره شمالی از زمان بر سر کار آمدن دولت محافظه‌کار در کره جنوبی در اواخر ماه فوریه است.

کره جنوبی هنوز پاسخی به این پیشنهاد نداده است. گفت‌وگوهای بین دو کره به حال تعلیق در آمده است. روابط دو کشور هم از زمانی که لی میونگ باک در کره جنوبی به ریاست جمهوری رسید، رو به وخامت گذاشته است. او نسبت به سلف لیبرال خود، خواهان رویکردی سختگیرانه‌تر در قبال کره شمالی است. او همچنین احیای همکاری اقتصادی میان دو کشور را مشروط به پیشرفت در مناقشه اتمی با پیونگ‌یانگ کرده است. با این حال لی در ماه ژوئیه پیشنهاد ازسرگیری گفت‌وگو با کره شمالی کمونیستی را مطرح کرده بود.

کد خبر 64384

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز