معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: مقرر شد ستادی تحت عنوان ستاد ایده‌پردازی تشکیل شود که کانالی باشد بین مسئولان شهرداری، نخبگان و صاحبان ایده و اندیشه تا آنها بتوانند ایده‌های خود را برای تصمیم‌گیری اجرایی حل ترافیک تهران منتقل کنند.

ترافیک تهران - ترافیک - ترافیک شهری

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه سلسله بازدیدهای هفتگی شهردار تهران از مناطق پایتخت با عنوان «پویش قرار خدمت»، سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و جمعی از مدیران با حضور در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۷، ضمن دریافت گزارش عملکرد این معاونت از سراج معاون ترافیک منطقه، در جریان اقدامات و برنامه‌ها و مشکلات ترافیکی قرار گرفتند.

همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، ضمن بازدید از فضاها و اماکن مختلف مرتبط با حوزه حمل و نقل و ترافیک، برنامه و دستورهایی را از جمله حل مشکلات مربوط به معارض ملکی تعریض بزرگراه شهید چراغی صادر کرد و مقرر شد ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات متمرکز تملک املاک ماموریت ترافیک تامین اعتبار شود. 

 درخصوص ایستگاه تبادلی خط حومه‌ای با خط ۸ مترو نیز مقرر شد مطالعات مربوطه از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک انجام شود.

احداث زیرگذرهای سواره‌رو جدید در حریم راه آهن تهران - اهواز از دیگر موضوعات مورد بررسی بود. 

در این جلسه، موضوع اتصال خیابان شهیدان مقدم و شهید متین به معابر متناظر منطقه ۱۸ بررسی و قرار شد این پروژه به عنوان اولویت اول معاونت حمل و نقل و ترافیک تعریف و از طریق معاونت فنی و عمرانی اجرا شود.

درخصوص نوسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی و حل مشکل کمبود اتوبوس در برخی از خطوط نیز مقرر شد در مطالعات بازنگری و مهندسی مجدد خطوط، این موضوع مدنظر قرار گیرد.

شفیعی درخصوص تعیین تکلیف تقاطع زرند - نقطه مشترک سه منطقه ۹، ۱۷ و ۱۸ - به موضوع تعیین تکلیف گاراژ عظیمی - محمدی نیز پرداخت و در این زمینه مقرر شد موضوع مالکیت زمین تعیین تکلیف شود و در صورت امکان نسبت به مطالعات لازم و احداث پارکینگ اقدام شود.

در این بازدید فرهاد صدر مشاور و سرپرست حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک، احمد کارگر مشاور معاونت حمل و نقل و ترافیک، مهدی گلشنی مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق، سید حسین حسینی‌نژاد سرپرست اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک، محمدرضا شیخ‌بهایی معاون فنی مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک و سعید سراج معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۷ حضور داشتند.

پیشنهاد شهرداری برای حل ترافیک با ۹ محور/ تشکیل ستاد ایده‌پردازی

همچنین، به گزارش ایسنا، شفیعی گفت: شب گذشته هفتاد و یکمین جلسه شورای عالی ترافیک برگزار شد که دو دستور جلسه داشتیم.

وی با بیان این که در دستور اول پیرو سخنان مقام معظم رهبری در مورد حل علمی ترافیک شهر تهران یک بسته پیشنهادی از طرف معاونت حمل و نقل در ۹ محور تهیه شده بود که آن را ارائه کردیم، گفت: جمع‌بندی این بسته این است که در حوزه‌های مختلف یکسری برنامه‌های عملیاتی اجرا شود که مقرر شد ستادی تحت عنوان ستاد ایده‌پردازی تشکیل شود که کانالی باشد بین مسئولان شهرداری، نخبگان و صاحبان ایده و اندیشه تا آنها بتوانند ایده‌های خود را برای تصمیم‌گیری اجرایی حل ترافیک تهران منتقل کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود:‌ در این خصوص قرار شد که ظرف مدت ۲ هفته برنامه عملیاتی به تایید همه اعضا برسد تا مبنای عمل برای ساماندهی کوتاه‌مدت وضعیت ترافیک تهران باشد.

وی در مورد دستور جلسه دوم شورای ترافیک گفت: در خصوص طرح ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها بحث شد چراکه طرح مشترکی بین معاونت حمل و نقل  و پلیس تهران بزرگ ارائه شده که محوریت آن هویت‌بخشی به مالکیت موتورها است.

شفیعی تاکید کرد: عدم هویت مالکیت، معضلی اساسی است و همه طرح‌های ساماندهی منوط به اجرای این مهم است. قرار شد شهرداری طی ۲ هفته تا جلسه بعدی شورای ترافیک تهران از طریق برنامه‌ریزی و هماهنگی با ارگان‌ها و بخش‌های خارج از شهرداری به خصوص وزارت کشور، این طرح هویت بخشی را دنبال کند و در جلسه بعدی موضوع را به اطلاع برساند.

کد خبر 643720

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha