همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت مجاهدت‌های فرزندان انقلاب در طول دفاع مقدس باعث شد که جمهوری اسلامی ایران از سرمایه‌ای برخوردار شود که جنبه بازدارندگی زیادی برای دشمن داشته باشد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در جمع تعدادی از اعضای جامعه اسلامی مهندسین در تهران افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در طراز بالایی از قدرت قرار دارد که تهدید زدایی آن تا حد زیادی بالا رفته است.

وی گفت: ممکن است آمریکا و غربی‌ها از امکانات نظامی بیشتری نسبت به ایران برخوردار باشند اما خود به خوبی می‌دانند که اگر گستاخی کنند گرفتار گردابی می‌شوند که برای مدت مدیدی آنها را گرفتار خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آنها خودشان می‌دانند که این به نفعشان نیست و این در واقع سرمایه و ذخیره‌ای برای ملت ما محسوب می‌شود.

لاریجانی گفت: وجه دیگر دفاع مقدس آن بود که در میان ملل مظلوم دنیا از جمله فلسطین، لبنان وعراق جریان زنده مقاومت را به وجود آورد و به اعتراف تئورسین‌های بزرگ آمریکایی دیپلماسی آنها را دچار سرگشتگی کرد.

وی افزود: به عنوان مثال آمریکا قصد داشت با برگزاری کنفرانس آناپولیس مسئله فلسطین را تا پایان سال 2008 به سرانجام برساند اما این طرح با هوشیاری ملت‌های منطقه به شکست انجامید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اشتباه آمریکا و ناتو که گرجستان را جلو انداختند و با روسیه وارد میدان جنگ کردند گفت: شکست ابهت آمریکا در منطقه به خاطر استراتژی درست جمهوری اسلامی ایران است و اگر انقلاب اسلامی نبود و شرایط گذشته حاکم بود اسرائیل امروز قدرت مسلم منطقه و آمریکا قدرت مطلق جهان بود.

لاریجانی با بیان اینکه تفکر انقلاب اسلامی از جنس بیدار گونه مردم جهان بود و باید به رهبران ان آفرین گفت، افزود: در 30 سال گذشته جمهوری اسلامی کارنامه موفقی داشته است هرچند که در برخی موارد ایرادهایی نیز برآن وارد بوده است.

وی گفت: به عنوان مثال در مسائل اقتصادی باید بهتر از این کار می‌کردیم.
لاریجانی اضافه کرد: مسائل اقتصادی که جنبه ملی و عقلانی دارد نباید مورد مناقشه سیاسی قرار گیرد و اسباب درگیری‌های سیاسی شود و اگر این چنین نمی‌شد به نفع کشور بود.

وی افزود: البته حالا یک همگرایی بین جریان‌های سیاسی در مسائل اقتصادی به وجود آمده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اصولگرایان در بسیاری از زمینه‌ها نشان دادند که در اصول و منافع ملی ایستادگی دارند افزود: ما       نمی‌خواهیم اختلاف سلیقه در بین اصولگرایان را کتمان کنیم اما در منافع ملی به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم.

وی افزود: خوشبختانه امروز همه جریانات سیاسی به بلوغی از فهم و درک چالش‌های درونی وبیرونی نظام رسیده‌اند وبر سر منافع و حقوق ملی اتفاق نظر دارند.

لاریجانی حرکت به سمت چشم انداز 20 ساله کشور را که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، بسیار مهم برشمرد و گفت: برای رسیدن به این چشم انداز به مجاهدتی عظیم نیاز داریم.

وی گفت: باید همه قبول کنیم که رسیدن به این جایگاه احتیاج به برنامه مدون و عقلانی دارد و با کارهای لحظه‌ای و سرعتی نمی‌توانیم به این جایگاه برسیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید بپذیریم که برای رسیدن به چشم انداز 20 ساله از تمام نیروهای کارآزموده اقتصادی بهره ببریم اما اگر کسی یا گروهی حتی در بین اصولگرایان فکر می‌کند که به تنهایی می‌تواند در این راه به نتیجه برسد با خود سوء تفاهم دارد.

لاریجانی گفت: در این راه نباید نیروهای کمک کننده را حاشیه نشین یا منتقد کرد و نباید بقیه را جا گذاشت بلکه این کار نیاز به بهره مندی از همه نیروها در همه جریانات سیاسی دارد.

وی گفت:می‌شود در این راه صدارت پفکی بوجود آورد اما این حرکت به سمت بالندگی نیست.

لاریجانی گفت: نباید به دنبال این باشیم که هر کس را به بهانه‌ای از سر راه برداریم بلکه باید دیگران را با خود همراه کنیم‌.
وی افزود:در کشوری مانند ایران که دموکراسی در آن جدی است باید به تشکیلات معتقد بود.

لاریجانی تصریح کرد: البته برخی با این فکر مخالفند و می‌گویند این تفکر با ولایت فقیه سازگار نیست که این اشتباه است زیرا ولایت فقیه کوشش می‌کند کارها را در کشور هدایت و سازماندهی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جریانات سیاسی روی مسائل اصیل مانند جهش به سوی چشم انداز باید به وحدت نظر برسند و رسانه‌های گروهی نیز باید در این راه همراهی کنند.

وی خطاب به اعضای جامعه اسلامی مهندسین گفت: پیشنهاد می کنم در جریان انتخابات ریاست جمهوری گروه‌های فکری منظم تشکیل دهید که جریانات اصولگرا از چه طریقی    می‌توانند به چشم انداز 20 ساله برسند.

لاریجانی تربیت نیروهای خبره در کارهای اجرایی را خواستارشد و گفت: مدیران با سابقه نباید گوشه نشین شوند و پسندیده نیست که افراد تند تند عوض شوند.
وی گفت: مدیران استراتژیک نباید به روزمرگی و نگاه جزیی بیافتند بلکه باید افق‌های دور را ببینند.

کد خبر 64355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز