نرخ جرم و جنایت تنها شاخص رتبه بندی خطرناک‌ترین شهرهای جهان برای زندگی نیست و آلودگی هوا نیز در این رده‌بندی نقشی موثر دارد؛ به همین دلیل برخی شهرهای مشهور جهان مانند مسکو و شانگهای در این فهرست جایگاه قابل توجهی دارند! اتفاقی که شاید تعجب‌برانگیز باشد:

جنايت

به گزارش همشهری آنلاین، زمین جای زیبایی برای زندگی است، با این حال اگر به زندگی در شهری پر از جنایت و فقر فکر می‌کنید، خطرناک‌ترین شهرهای جهان را در آمریکای جنوبی پیدا خواهید کرد؛ تیخوانا و آکاپولکو در مکزیک، کاراکاس ونزوئلا و لاگوس در نیجریه وضعیت بدتری دارند.

این شهرها بالاترین نرخ جنایت را به خود اختصاص داده‌اند؛ اکونومیست در گزارش خود مدعی است که یک فرد تنهای ساکن لاگوس، با احتمال بالای ۴۲ درصد در معرض خشونت قرار خواهد گرفت. گذشته از خشونت اما برخی شهرها در زمینه فقر، آلودگی و تراکم جمعیت نیز رکورددار هستند و در لیست بدترین شهرهای جهان برای زندگی خود نمایی می‌کنند.

این عوامل، شهر و ساکنان آن را به شدت در معرض جرم، جنایت و بیماری قرار می‌دهد با این حال جمعیتی چندین میلیونی در این شهرها ساکن هستند؛

مسکو پایتخت و بزرگترین شهر روسیه یکی از شگفتی‌های این فهرست است؛ این کلانشهر یکی از پرتراکم‌ترین نقاط جهان است و در محدوده دوهزار و پانصد کیلومتر مربعی خود، بیش از ۱۸ میلیون نفر را جای داده. آلودگی هوای مسکو و مناطق اطراف آن ناشی از صنایع پیرامونی و جاده‌های شلوغ است و همین امر باعث شده در کنار سرمای استخوان سوز هوا، آلودگی هم فعالیت‌های خیابانی مردم را محدود کند.

تصاویری از ۳ شهر مشهور در فهرست خطرناک‌ترین نقاط جهان برای زندگی
زیبایی رودخانه مسکو تحت‌الشعاع آلودگی هوای این شهر قرار گرفته است.
  • شانگهای

شانگهای چین پرترددترین بندر کانتینری و از پرجمعیت‌ترین نقاط جهان است که در فضای حدود ۶هزار کیلومتر مربعی آن بیش از ۲۶ میلیون نفر سکونت دارند. این شهر در دامنه کوه‌های متعددی قرار گرفته و همین امر آلودگی حاصل از فعالیت کارخانه‌های متعدد را در این شهر محبوس کرده است. علاوه بر این، هزینه زندگی در شانگهای بسیار بالا است و با میزان درآمد مردم سازگاری ندارد. 

تصاویری از ۳ شهر مشهور در فهرست خطرناک‌ترین نقاط جهان برای زندگی
آلودگی هوا در بندر شانگهای چین باعث به خطر افتادن سلامتی میلیون‌ها نفر است.
  • جاکارتا

جاکارتا پایتخت پرجمعیت اندونزی هم یکی از بدترین شهرهای جهان برای زندگی است چراکه یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های روی زمین است: حدود ۱۱ میلیون نفر در کمتر از هفتصدکیلومتر مربع! جمعیت متراکم به معنای ترافیک زیاد و آلودگی صوتی است با این حال، یکی از بدترین چیزها در مورد این شهر، کیفیت هوا است زیرا به لطف ترافیک و کارخانه‌های اطراف عملا هوای تازه‌ای برای تنفس وجود ندارد.

تصاویری از ۳ شهر مشهور در فهرست خطرناک‌ترین نقاط جهان برای زندگی
آلودگی هوای جاکارتا بارها باعث ممنوعیت استفاده از خودروهای شخصی در این شهر شده است.

بر این اساس، فقدان احساس امنیت، پاکیزگی و فرصتی برای لذت بردن از یک زندگی فعال، در کنار نرخ جرم و جنایت و اقتصاد ضعیف بدترین شهرها را فارغ از شهرت بین‌المللی آن مشخص می‌کند.

کد خبر 642408
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیف الله ریحانیان IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 4
    انگلیس گدا اگر پول بدهي را با بهره آن پرداخت کند باز هم ارزش زمان دريافت را ندارد
  • امیرعلی IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    2 7
    تهران خوب هست؟؟؟
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      4 0
      در نظر به اون جا خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی بهتر