جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه اظهار کرد: با توجه به فروش ماهی‌های غیرمجاز و غیربهداشتی، شهروندان در خرید ماهی تازه به شرایط بهداشتی آن توجه ویژه کنند.

ماهی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید حمید عبدی رئیس شبکه بشرویه گفت: برای شناسایی ماهی تازه راه‌های زیادی وجود دارد، اما بهترین راه، شناسایی از طریق چشم و عضله ماهی است چشم ماهی تازه باید محدب وکاملا براق باشد و مردمک آن عاری از کدورت و یا رنگ‌های شیری و سفید باشد.

وی افزود: شهروندان در خرید ماهی تازه به نکات بهداشتی از قبیل تازه بودن آن توجه ویژه کنند که باید چشم، ماهی تازه محدب، کاملا براق و مردمک آن کاملا به رنگ سیاه و عاری از کدورت باشد و هرچه از زمان صید ماهی بیشتر گذشته باشد حالت محدب چشم به‌تدریج از بین می‌رود و در شرایط فساد کاملا در حدقه فرو می‌رود و حتی از بین می‌رود و رنگ مردمک از رنگ سیاه به رنگ سفید و شیری درآمده و براقیت و تلالو چشم نیز از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه عضلات ماهی نیز معیار خوبی است برای سلامت گوشت ماهی و عضلات ماهی تازه دارای واکنش بوده و بعد از فشار دادن با انگشت ورها کردن سریع به حالت اول برمی‌گردد، اما در ماهی مانده این حالت ضعیف است و در ماهی کهنه اصلا وجود ندارد.

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه با اشاره به اینکه ماهی تازه برای عرضه باید زیر پوشش یخ نگهداری شود و ماهی‌های منجمد باید در فریزر نگهداری شوند، یادآور شد: شهروندان سعی کنند ماهی منجمد را به صورت بسته‌بندی خریداری و از فروشگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

کد خبر 642226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha