هفته‌نامه‌ی دوچرخه: ۹۲ درصد از جمعیت آنلاین جهان از ایموجی استفاده می‌کنند. حالا به‌خاطر شرایط کرونا و برگزاری کلاس‌های مجازی، دانش‌آموزان هم نسبت به گذشته بیش‌تر به جمع دوستداران ایموجی‌ اضافه شده‌اند. اما امسال از کدام ایموجی بیش‌تر استفاده کرده‌ایم؟

ايموجي

به گزارش دوچرخه و به نقل از کنسرسیوم یونیکد، ایموجی  اشک شوق (Tears of Joy😂)، پر استفاده‌ترین و پرچم‌ها، کم‌کاربردترین ایموجی در میان کاربران دنیای مجازی در سال ۲۰۲۱ است.

در سال ۱۹۹۹میلادی، یک هنرمند ژاپنی اولین ایموجی را طراحی کرد و بعد از آن این تصاویر به تلفن‌های همراه راه پیدا کردند. ژاپنی‌ها خیلی زود از ایموجی‌ها استقبال کردند و در نهایت بعد از توجه گسترده به این پدیده در دیگر کشورها، گوگل در سال ۲۰۰۷ از کنسرسیوم یونیکد خواست که استانداردهای جهانی برای یکپارچه‌سازی ایموجی‌ها در تمام پلتفرم‌ها ایجاد کند.

در واقع کنسرسیوم یونیکد، سازمانی غیرانتفاعی‌ است که برای بهبود، گسترش، و ترویج استفاده از استاندارد یونی‌کد تأسیس شده است؛ استانداردی که شیوه‌ی بازنمایی متون را در محصولات نرم‌افزاری و استانداردهای امروزی مشخص می‌کند.

در سایت این کنسرسیوم مردم نهاد، اطلاعات جالب دیگری هم از ایموجی‌ها منتشر شده است. به عنوان مثال، آیا می‌دانستید در حال حاضر ۳۶۶۳ ایموجی مختلف برای استفاده وجود دارد؟ هر سال این مؤسسه، طرح‌های مختلفی از ایموجی‌ها را برای اضافه کردن به شکلک‌های جهانی موبایل دریافت می‌کند و ما هر سال حداقل چند شکلک تازه وارد را در بین ایموجی‌ها می‌بینیم.

ایموجی‌های پرکاربرد امسال را از راست به چپ می‌بینید:

😂 ❤️ 🤣 👍 😭 🙏 😘 🥰 😍 😊

از سال‌های گذشته، طیف ایموجی‌ها وسیع‌تر شده و مثلاً می‌توانیم به افزایش تعداد ایموجی‌های مربوط به غذاها و حیوانات اسطوره‌ای اشاره کنیم. حتی حالا ایموجی‌های مربوط به افراد ناشنوا و معلولین حرکتی هم دیده می‌شود. روی هم رفته حالا ایموجی یک زبان بین‌المللی است که تقریباً تمام کاربران در سرتاسر جهان از آن‌ها استفاده می‌کنند.

کد خبر 642098

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha