چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۸۷ - ۰۶:۱۷
۰ نفر

گروه ورزشی: میلان و اینتر امشب فرصت دارند آخرین اصلاحات را پیش از شهرآورد میلان انجام دهند.

در هفته چهارم سری A دو تیم میلانی بازی‌های نسبتاً‌ آسانی در پیش دارند، ولی برای مربیان و هواداران آنها، نحوه بازی تیم‌شان پیش از بازی حساس روز یکشنبه اهمیت بسیاری دارد.

میلان با پیروزی 4 بر یک مقابل لاتزیو توانست پس از دو شکست انتقادآمیز به اولین امتیازات فصل دست پیدا کند و از بحران فاصله بگیرد. «بیداری میلان»، عنوان روزنامه ایل جیورنالد پس از این پیروزی بود که در تحلیل خود می‌نویسد: «آنها به روش مقتدرانه‌ای بیدار شدند که برای هواداران خوشایند بود. نمایش آنها نشان می‌داد که پیشرفت کرده‌ و از شکست‌ها درس گرفته‌اند.» ولی حالا شور این پیروزی فروکش کرده و بازیکنان میلان برای تأیید این بیداری باید در زمین رجینا به پیروزی برسند. این در حالی است که این تیم جنوبی با کسب تنها یک امتیاز از 3 بازی در رده نوزدهم قرار دارد و از حالا خطر را احساس می‌کند.

کارلو آنچلوتی که برای پیداکردن ضعف تیمش تصمیم گرفت تمرینات میلان را از ارتفاع تماشا کند، برای بازی مقابل لاتزیو تغییراتی در تیمش به وجود آورد. کارلتو که مشکل تیمش را در بازی کم‌تحرک بازیکنان تهاجمی‌اش می‌دانست، در این بازی شوچنکو و رونالدینیو،
دو خرید پرسروصدای تابستان را نیمکت‌نشین کرد و زوج پاتو – بوریه‌لو را برای خط حمله برگزید.

در سیستم 2-1-3-4 میلان، کاکا بار دیگر در نقش هافبک نفوذی، پست مورد علاقه‌اش به کار گرفته شد و خط میانی متشکل از سیدورف، آمبروسینی و گاتوزو بود تا فلامینی، دیگر خرید جدید تیم هم نیمکت‌نشین شود. نتیجه این تغییرات، پیروزی پرگل و نمایش دیدنی میلان بود تا کسی بابت نیمکت‌نشینی ستارگان معترض نشود.

سیدورف، زامبروتا، پاتو و کاکا زننده گل‌های میلان در این بازی بودند، ولی بازیکنی که بیش از دیگران نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرد، مارکو بوریه‌لو بود. مهاجم جوان ایتالیایی که به تیم سابقش بازگشته، هرچند در این بازی گلی نزد، ولی دوندگی و فداکاری او فضای زیادی را برای هم‌تیمی‌هایش به وجود آورد. جالب‌ترین صحنه بازی بوریه‌لو، زمانی بود که او به زمین خودی برگشت و با تکل،  مانع شوت لدسما، هافبک لاتزیو شد.

برلوسکونی مالک میلان در تمجید از این بازیکن می‌گوید: «بازی او کاملاً مثبت بود، مانند یک سانتر فوروارد سال‌های دور. مارکو برای تیم بازی می‌کرد.» درخشش بوریه‌لو بدین معنی است که شوچنکو و رونالدینیو فعلاً بخت زیادی برای حضور در ترکیب اصلی ندارند. شاید به همین دلیل، رونالدینیو که در دقایق پایانی بازی مقابل لاتزیو به زمین آمد و ضربه‌اش هم به تیر دروازه خورد، حاضر به مصاحبه نشد ولی شوچنکو که در چلسی به نیمکت‌نشینی عادت کرده به گلزنی با میلان امیدوار است: «من به تدریج آماده‌تر می‌شوم. برای من خیلی مهم است که به سختی تلاش کنم و گل‌ها از راه می‌رسند. حالا باید به بازی مقابل رجینا فکر کنیم، ولی قطعاً پیروزی در دربی برای ما اهمیت زیادی دارد.»

آرامش اینتر

شوچنکو در حالی از پیروزی در دربی می‌گوید که می‌داند اینتر با مورینیو، مربی سابقش در چلسی شروع بسیار خوبی داشته است. اینتر پس از پیروزی 2 بر صفر در زمین پاناتینایکو در لیگ قهرمانان، در زمین تورینو هم به پیروزی 3 بر یک رسید تا با 7 امتیاز صدرنشین شود. نشانه‌های حضور مورینیو در اینتر به تدریج آشکار می‌شود و تیم فعلی، پرشکوه‌تر و جذاب‌تر از تیم روبرتو مانچینی است. موراتی، رئیس باشگاه هم از تصمیم خود مبنی بر اخراج مربی قهرمان راضی به نظر می‌رسد و می‌گوید: «باور دارم که بهترین مربی جهان را پیدا کرده‌ام. این تنها به نحوه صحبت او مربوط نمی‌شود. او می‌تواند خودش را با شرایط مختلف تطبیق بدهد و شخصیتی قوی دارد.»

ستاره این روزهای اینتر زلاتان ابراهیموویچ است که در دو بازی اخیر نمایش فوق‌العاده‌ای از گل و پاس‌گل داشت. آدریانو هم که توسط مانچینی به سائوپولو تبعید شده بود، به نظر می‌رسد که در عصر مورینیو احیا شده است. مهاجم برزیلی در تمجید از مربی‌اش می‌گوید: «مانچینی هم از من همین خواسته‌ها را داشت، ولی به روشی متفاوت. مشکل اصلی همین بود.»

اینتر امشب میزبان لچه است و به نظر می‌رسد که شب آسانی داشته باشد. آدریانو که در دو بازی اخیر، به عنوان یار ذخیره به میدان آمده، احتمالاً در ترکیب اصلی خواهد بود تا زلاتان به دلیل مشکل جزیی زانویش استراحت کند.

آمائوری، امید یووه

در حال حاضر یووه با 7 امتیاز شریک اینتر در صدر جدول به شمار می‌رود ولی برخلاف پیروزی‌های مقتدرانه اینتر، یووه به بردهای خفیفی دست پیدا کرده است. این تیم در جریان پیروزی یک بر صفر مقابل اودینزه هم نمایش راضی‌کننده‌ای نداشت. یووه، ترزگه را برای 5 ماه و بوفون را برای دو بازی آتی تیمش از دست داده است. امید یووه در بازی امشب مقابل کاتانیا که با 6 امتیاز در رده پنجم ایستاده، گلزنی آمائوری است. مهاجم برزیلی زننده گل‌های پیروزی تیمش مقابل اودینزه و کالیاری بود و به نظر می‌رسد که با تیم هماهنگ شده است.

حساس‌ترین بازی امشب میان لاتزیو و فیورنتینا است. لاتزیوی 6 امتیازی پس از شکست سنگین یکشنبه‌شب، به فکر پیروزی در خانه خواهد بود. آماده‌ترین بازیکن لاتزیو، مائورو زاراته است که به عنوان بهترین گلزن لیگ آرژانتین به این تیم پیوست و با 4 گل زده، بهترین گلزن فعلی سری A به شمار می‌رود. فیورنتینا هم روی سرزنی‌های جیلاردینو حساب می‌کند که در دو بازی اخیر مقابل لیون و بولونیا، 3 بار با ضربات سر گلزنی کرده است.

رم هم با پیروزی 3 بر صفر مقابل رجینا توانست شکست غیرمنتظره مقابل کلوژ در لیگ قهرمانان را فراموش کند و امشب در صورت پیروزی در خانه جنوا، 7 امتیازی می‌شود.

کد خبر 64175

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز