یکشنبه ۷ مهر ۱۳۸۷ - ۰۶:۲۲
۰ نفر

گروه ورزشی: دو بازی هفته گذشته فرصت خوبی برای میلان بود که با 2 پیروزی متوالی بحران ابتدای فصل را پشت‌سر بگذارد و برای شهرآورد آماده شود.

میلان با وجود خریدهای پرسروصدایش فصل جدید را با 2 شکست شروع کرد ولی پیروزی مقابل زوریخ (3 بر یک) در جام یوفا و پس از آن پیروزی مقابل لاتزیو (4 بر یک) و رجینا (2 بر یک) نشان داد که بازیکنان باتجربه این تیم به شرایط خوبی رسیده‌اند. با این وجود رویارویی امشب مقابل اینتر که با 10 امتیاز در صدر جدول قرار دارد، ساده به نظر نمی‌رسد.

آنچلوتی اما عقیده دارد که صدرنشینی اینتر نمی‌تواند دلیلی باشد تا شانس بیشتری برای پیروزی این تیم در نظر گرفت: «فکر نمی‌کنم هیچ تیمی مدعی اصلی پیروزی باشد. شاید برخی بگویند اینتر، ولی در یک بازی وقوع هر اتفاقی ممکن است. اگر پیروز شویم، می‌توانیم شروع بد دو هفته اول را جبران کنیم. اگر پیروز نشویم، زمان درمان تیم طولانی‌تر می‌شود ولی مطمئنم که می‌توانیم به آن نقطه برسیم.»

آنچلوتی پس از 2 شکست اولیه، تغییراتی را در ترکیب تیمش به وجود آورد که مهمترین آنها نیمکت‌نشین کردن شوچنکو و رونالدینیو، دو خرید مهم تابستان بود. در آرایش 2-1-3-4 آنچلوتی، پاتو و بوریه‌لو مهاجمینی هستند که از سوی کاکا حمایت می‌شوند و در دو بازی اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند. ولی بوریه‌لو پس از زدن گل اول به رجینا مصدوم شد و به این بازی نمی‌رسد تا آنچلوتی مجبور به تغییری ناخواسته شود.

پیش‌بینی می‌شود که مانند بازی مقابل رجینا، شوچنکو جانشین مهاجم ایتالیایی شود، به ویژه اینکه او سابقه زدن 14 گل به اینتر را دارد و بیش از هر تیمی به رقیب همشهری گل زده است. با این وجود آنچلوتی ترجیح می‌دهد که ترکیب تیمش را تا آخرین لحظه افشا نکند: «شوچنکو؟ درست است که او در شهرآوردها 14 گل زده، ولی آمار چندان مهم نیست، بلکه عملکرد او درون زمین اهمیت دارد.»

مهاجم اوکراینی در صورت حضور در ترکیب میلان فرصت خواهد داشت تا از مورینیو هم انتقام بگیرد. مربی فعلی اینتر در چلسی اعتقادی به شوچنکو نداشت و او در اکثر بازی‌ها نیمکت‌نشین بود. آنچلوتی همچنین دلیل نیمکت‌نشینی رونالدینیو را ناآمادگی می‌داند: «وقتی رونالدینیو به شرایط آرمانی برسد، بازیکنی سرنوشت‌ساز برای میلان خواهد بود. امیدوارم او به زودی آماده شود.»

سیدورف، هافبک باتجربه میلان که سابقه بازی در اینتر را هم دارد، معتقد است که پیروزی در این دیدار برای تیمش بسیار مهم است: «پیروزی در شهرآورد بسیار مهم است، هرچند در این مقطع تفاوت چندانی برای ادامه فصل به وجود نمی‌آورد ولی پیروزی مقابل اینتر، پس از شروعی ناامیدکننده برای هواداران بسیار مهم است. گرفتن امتیازات این بازی برای اوج‌گیری میلان بسیار مهم است ولی اگر اینتر پیروز شود، می‌تواند شروع به فاصله گرفتن با دیگران کند.»

رکورد مورینیو

اینتر هم پس از تساوی روز اول، 3 پیروزی متوالی داشته و به نظر می‌رسد بازیکنان تیم
به ایده‌های مورینیو نزدیک شده‌اند. چهارشنبه شب مورینیو با استفاده از 5 مهاجم توانست مقاومت لچه در دقایق پایانی را در هم بشکند و با گل خولیو کروز به یک پیروزی مهم برسد.

سرمربی پرتغالی با این نتیجه توانست رکورد شکست‌ناپذیری‌اش در بازی‌های خانگی (پورتو، چلسی و اینتر) را به 100 مسابقه برساند. مورینیو امشب اولین شهرآورد ایتالیایی‌اش را تجربه می‌کند و دوست ندارد که اولین شکست در کارنامه‌اش ثبت شود، هرچند میلان میزبان این بازی است.در ترکیب دلخواه مورینیو، زلاتان که در اوج آمادگی است، مهاجم اصلی محسوب می‌شود که از سوی مانسینی و آدریانو، 2 مهاجم برزیلی حمایت می‌شود. مایکون مدافع راست برزیلی هم دیگر بازیکن آماده این تیم به شمار می‌رود.

ولی مونتاری هافبک غنایی به دلیل محرومیت و فیگو به دلیل شکستگی استخوان روی پا در این بازی غایبند. ماکسول هم ممکن است به دلیل مصدومیت مچ پا به این بازی نرسد. خاویر زانتی، کاپیتان اینتر که این هفته ششصدمین بازی‌اش را برای این تیم انجام داد، معتقد است که زلاتان می‌تواند در شهرآورد 198 میلان سرنوشت‌ساز باشد: «با توجه به آمادگی ابراهیموویچ او می‌تواند سلاح فوق‌العاده ما باشد. در مورد میلان فکر می‌کنم کاکا بازیکنی است که در هر لحظه می‌تواند برای تیمش گره‌گشا باشد.» اینتر موفق شده در
 3 بازی از 4 شهرآورد اخیر به پیروزی برسد.

کد خبر 64437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز