​​​​​​​همیشه ورزش کردن صرفا بخاطر چاق شدن و بالاآوردن وزن ماهیچه بدن نمی‌باشد گاهی اوقات ما صرفا به قصد لاغری ورزش انجام می‌دهیم. اما امروز باتوجه به شرایط پیش اومده کرونا متاسفانه از فعالیت های ورزشی در بیرون خانه یا فضاهای باشگاهی دور مانده ایم البته تنها دلیل کرونا نیست.

راهنمای خرید بهترین دستگاه بدنسازی خانگی برای لاغری.jpg

گاهی بخاطر شرایط سخت رفت و آمد یا هزینه زیاد باشگاه ها مجبور هستیم که فعالیت ورزشی را کم یا اصلا انجام ندهیم. اما با پیشرفت محصولات ورزشی نیاز نیست نگران باشیم زیرا بسیاری از دستگاه های ورزشی مناسب فضای خانه ساخته شده است که با خرید و استفاده از این لوازم نیاز به هزینه های  باشگاه و خستگی رفت و آمد یا نگران آلودگی ها نیست. ما در این مطلب وسایل و لوازم مناسب بدنسازی جهت کاهش وزن و راهنمای خرید این محصولات را معرفی خواهیم کرد با ما همراه باشید.

دستگاه بدنسازی خانگی چیست؟

برای انجام دادن حرکات ورزشی در منزل نیاز به وسیله ورزشی مناسب داریم تا بتوانیم از سطح مبتدی تا حرفه‌ایی این تمرینات را در منزل انجام دهیم. دستگاه های بدنسازی خانگی که مولتی جیم به آن‌ها گفته می‌شود مناسب این تمرینات هستند. این دستگاه‌ها داری ساختاری مناسب برای فضای کوچک خانه می‌باشند. با یک دستگاه بدنسازی خانگی می‌توانیم بسیاری از تمرینات ورزشی را در منزل انجام دهیم. البته برای خرید و انتخاب این لوازم بدنسازی اطلاعات کامل داشته باشیم.

در هنگام خرید وسایل بدنسازی خانگی باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

  • بهتر است قبل از هرکاری مشخص کنید که هدف شما از خرید این دستگاه ورزشی چه می‌باشد معمولا اولین اولویت خرید هر لوازم بدنسازی چربی سوزی است پس بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که برای تمرینات کاردیو مناسب باشد.
  • حتما در خرید دستگاه بدنسازی خانگی ایمنی دستگاه بدنسازی خانگی مدنظرشما باشد زیرا در منزل شما تحت نظر مربی تمرینات ورزشی انجام نخواهید داد و در صورت ایمن نبودن وسیله دچار آسیبی جدی خواهید شد.
  • حتما توجه داشته باشید که دستگاه بدنسازی خانگی که خرید کرده‌اید استحکام کافی را برای وزن شما و حتی بیشتر از وزن شما داشته باشد.
  • اگر وسایل ورزشی نظیر تردمیل و دوچرخه استفاده می‌کنید بهتر است در هنگام خرید توجه به نمایش اطلاعات متابولیکی آن داشته باشید این اطلاعات چربی سوزانده شده شما را در هنگام تمرین نشان خواهد داد.
  • همچنین در هنگام خرید توجه داشته باشید که روش استفاده از این دستگاه باید ساده باشد تا تمامی افراد خانه به‌راحتی بتوانند از این وسیله استفاده کنند و دچار مشکل نشوند.

تمرین کاردیو یا چربی سوزی درواقع هر فعالیت ورزشی است که تمامی جنبه‌های قدرتی و حرکات کششی یا ایروبیک را دربرگیرد. به‌طور کلی هدف از تمرین کاردیو چربی سوزی می‌باشد. در هنگام استفاده از لوازم بدنسازی در منزل معمولا میزان سروتونین و نوراپی نفرین خون بالا می‌رود که نتیجه آن افزایش میزان سرخوشی شخص می‌باشد.
 

خرید دستگاه بدنسازی خانگی

معرفی دستگاه‌های بدنسازی مناسب کاهش وزن کدام‌اند؟

استفاده از تجهیزات جهت کاهش وزن بسیار مهم می‌باشد ما در ادامه این مطلب قصد داریم پرطرفدارترین وسایل بدنسازی خانگی و بهترین دستگاه بدنسازی خانگی برای لاغری در منزل را معرفی و تمامی اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار دهیم. این وسایل بدنسازی خانگی در جهت کاهش وزن و لاغری شامل:

تردمیل:

حتما در زمان کاهش وزن خود از تردمیل روزانه استفاده کنید این وسیله بهترین تمرین جهت سوزاندن کالری می‌باشد، انجام ورزش با تردمیل مانند دویدن و پیاده روی می‌باشد که معمولا باعث افزایش ضربان قلب و افزایش سوخت وساز بدن می‌شود.

یادآوری: هنگام استفاده از این وسیله دسته‌های وسیله را گرفته و شروع به فعالیت کنید و راه رفتن را آغاز کنید. توجه داشته باشید که به مرور زمان باید سرعت خود را اضافه کنید، تا در حین این فعالیت یک سرعت ثابت نداشته باشید.

دوچرخه ثابت:

این وسیله بسیار شبیه‌ساز مناسبی برای دوچرخه در فضای باز می‌باشد. این وسیله کمک زیادی به کاهش وزن و سوزاندن کالری و تناسب بیشتر اندام می‌کند. دوچرخه ثابت را می‌توانید در فضای کمی از منزل خود قرار دهید.

یادآوری: بهتر است قبل از استفاده از این لوازم بدنسازی از سلامت زانو خود اطمینان حاصل کنید تا آسیب جدی در هنگام انجام این ورزش به شما وارد نشود زیرا در هنگام اجرای این حرکت ورزشی زانو فشاری بسیار زیادی باید تحمل کند.

دستگاه پارو زنی:

یک دستگاه بدنسازی که با چرخ دنده‌ای که جلو دستگاه می‌باشد حرکات قایق واقعی را تداعی می‌کند این وسیله برای کاهش کالری و رسیدن به وزن دلخواه بسیار مناسب است.

توپ بدنسازی:

توپ‌های بدنسازی مناسب تمرینات بدنسازی با قیمت مناسب و انواع بسیار زیادی در بازار وجود دارند. این توپ‌ها برای کاهش کالری بسیار مناسب می‌باشد با این توپ‌ها می‌توان حرکات متفاوت ورزشی جهت کاهش وزن را انجام داد.

کش:

کش‌ها مدت زیادی نمی‌گذرد که در بازار هستند اما در این مدت کم به‌خاطر حمل راحت و تاثیرگذاری بالا محبوبیت خود را بدست آورده‌اند. اکثر ورزشکاران حرفه‌ایی تا مبتدی از این کش‌ها در جهت کاهش وزن و افزایش سوخت وساز بدن برای رسیدن به تناسب اندام استفاده می‌کنند. این کش‌ها فقط کافی است به جایی وصل شوند و پس از آن به راحتی قابل استفاده می‌باشند و با مدتی کوتاه به تناسب اندام و لاغری مدنظر خواهید رسید.

دستگاه بدنسازی کششی حرفه‌ای خانگی:

این دستگاه ورزشی خانگی شامل نیمکت، سنگ، قرقره و بدنه بسیار مقاوم می‌باشد. که می‌توان با این دستگاه 30 حرکت ورزشی جهت تناسب اندام انجام داد.

دستگاه بدنسازی کششی چند منظوره:

با این دستگاه ورزشی می‌توان 24 حرکت کششی مناسب برای کاهش چربی بدنی انجام داد برخی از حرکاتی که می‌توان با این دستگاه انجام دهیم شامل:

لت از جلو کمر عمود، داخل پا، زیر بغل سیم‌کش نشسته، حرکت پرس سینه، دستگاه حرکت سیم‌کش پهلو و حرکت زیر بغل قایقی را نیز انجام داد. که اکثر این حرکات برای کاهش چربی قسمت‌های مختلف بدن بوده و با استفاده از این حرکات بدن تناسب اندام خود را بدست خواهد آورد.

دستگاه دراز نشست خانگی:

این وسیله دارای سه غلتک جهت انجام دادن حرکت درازنشست اصولی می‌باشد. دستگاه درازنشست خانگی باعث کاهش چربی شکمی می‌شود و همچنین از آسیب به کمر جلوگیری می‌کند. دستگاه درازنشست خانگی برای کاهش چربی جهت رسیدن به لاغری بسیار مهم است و همچنین فضای بسیار کمی را در منزل اشغال می‌کند.

stepmill:

این وسیله ورزشی بسیار شبیه به تردمیل است و همچنین حالت بالا رفتن از پله را تداعی خواهد کرد. هنگام فعالیت با این دستگاه ضربان قلب بسیار بالا رفته و یکی از سخت‌ترین تمرینات ورزشی است.

یادآوری: انجام این ورزش برخلاف جهت جاذبه زمین بوده به همین جهت شما وزن بیشتری را تحمل خواهید کرد که همین کار باعث کاهش وزن و سوزاندن کالری می‌شود.

خرید دستگاه بدنسازی خانگی


سخن آخر:

ما سعی کردیم در این مطلب اطلاعات لازم برای کاهش وزن با دستگاه‌های خانگی را در اختیار شما قرار دهیم. اما توجه داشته باشید که باید این دستگاه‌های بدنسازی خانگی را از جای معتبر خرید کنید تا از هرگونه ضرر مالی و آسیب جدی جلوگیری کنید. وسایل خانگی باتوجه به تمام مزایایی که دارند معایبی نیز دارند که یکی از این معایب نبود مربی در هنگام استفاده از این وسایل می‌باشد. ما توصیه می‌کنیم که از جای معتبر خرید این دستگاه‌های ورزشی را انجام دهید. شما می‌توانید بسیار راحت با مشاورین تیم تن‌آسا (tanasagym.com) در زمینه خرید دستگاه بدنسازی خانگی و انتخاب بهترین وسیله‌ها در ارتباط باشید و با خیالی آسوده دستگاه موردنظر و مناسب خود را انتخاب کنید.

کد خبر 641699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha