یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم شب‌های احیا با حضور شهردار تهران در منطقه 18 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، دکتر محمدباقر قالیباف که در مسجد صاحب الزمان(عج) منطقه 18 در جمع شهروندان این منطقه سخن می‌گفت، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع)، گفت: شب‌های قدر امسال مقارن با هفته دفاع مقدس که بزرگ‌ترین حادثه بعد از انقلاب ماست، شده است. هفته‌ای که مردم ما نشان دادند چگونه به اسلام، اهل بیت و فرهنگ تشیع وفا دارند.

وی افزود: فضا و محیط جبهه واقعا پاک بود به طوری که می‌توان گفت جبهه واقعا قطعه‌ای از بهشت بود.

به گفته قالیباف اگر خیر، برکت و پیروزی در جنگ وجود داشت به این خاطر بود که همه رزمندگان بر اساس سنت الهی گام برداشتند.

شهردار تهران معتقد است در هفته دفاع مقدس باید فرهنگ دفاع مقدس، جهاد، شهادت، ایثار، گذشت، محبت و برادری را تقویت کنیم.

قالیباف سپس به عظمت و اهمیت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی است. ماهی که خداوند همه بندگانش را به این ضیافت دعوت کرده است. ماه رمضان ماه نزول قرآن است و شب‌های قدر هم که تکلیف انسان‌ها در آن مشخص می‌شود در این ماه مبارک قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این ماه مبارک متعلق به حضرت علی(ع) است و ما باید از این فرصت استفاده کرده و به درستی آن را درک کنیم.

شهردار تهران افزود: مولا علی (ع) انصافا اساس هدایت ما در جامعه است و ما که جزو شیعیان و پیروان آن حضرت هستیم باید در عمل بتوانیم شیعه و پیرو آن حضرت باشیم و کاری کنیم که در عمل و رفتارمان در آن مسیر حرکت کنیم.

وی در ادامه گفت: وقتی در قدرت، سیاست و مسئولیت هستیم و سیاست را عین دیانت می‌دانیم باید باور کنیم که حضرت علی (ع) چه در زمانی که در حکومت بود و چه زمانی که در حکومت نبود و مسئولیتی نداشت هیچ‌گاه از صداقت و صراحت فاصله نگرفت. ما نیز امروز نیازمند صداقت و صراحت هستیم.

قالیباف با بیان اینکه اگر می‌خواهیم رفتار علوی داشته باشیم باید کرامت انسانی را حفظ کنیم، تصریح کرد: به اعتقاد من حتی عدالت هم از این باب مهم است که می‌خواهد کرامت انسانی را در جامعه حفظ کند.

وی افزود: اگر بخواهیم عدالت را دنبال کنیم و در آن کرامت انسانی را رعایت نکنیم معلوم نیست این جهت‌گیری ما در حوزه عدالت صحیح باشد.

شهردار تهران ادامه داد: اگر می‌خواهیم رفتار علوی داشته باشیم باید تعهد به عمل و وفای به عهد کنیم.

وی در ادامه گفت: دشمنان انقلاب اسلامی و نظام مخصوصا در دهه اول انقلاب از هیچ توطئه‌ای دریغ نکردند از موضوعات داخلی گرفته و در اوج آن جنگ را آغاز کردند اما چون جامعه ما دینی اسلامی و انقلابی بود و فرهنگ ایثار و شهادت داشت عزت خود را حفظ کرد و پیروز شد.

قالیباف خاطرنشان کرد: امروز دشمن فرهنگ ایثار و شهادت که دلیل اصلی پیروزی ماست را مورد هدف قرار داده و می‌خواهد این فرهنگ و باور دینی را از جوانان ما بگیرد. آنها نتوانستند با جنگ و ترور این باورها را تغییر دهند از این رو امروز می‌خواهند با اقدامات نرم افزاری این کار را انجام دهند.

وی معتقد است اگر می‌خواهیم راه امام (ره) و شهدا را ادامه دهیم و آرمان‌های آنان را تحقق دهیم باید کارآمدی دین در اداره جامعه را در عرصه‌های مادی و معنوی به اثبات برسانیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود در جمع شهروندان منطقه 18 گفت: امروز شهرداری هر کاری که می‌کند از پول شهروندان است و به جز حداقل‌هایی کم، پولی از دولت به شهرداری نمی‌رسد.

قالبیاف در ادامه گفت: در دوره مدیریت خود در شهرداری بر این باوریم تا اگر نتوانیم فاصله شمال و جنوب شهر را کاهش دهیم حداقل اجازه ندهیم این فاصله بیشتر شود.

وی افزود: امروز کارها در همه محلات تهران با شتاب ادامه دارد که این شتاب در محلات جنوبی بیشتر است به طوری که شهروندان باید در هر فصل احساس کنند که وضع محله شان در حوزه شهرداری بهبود یافته است.

قالیباف ادامه داد: مشکل بافت فرسوده از اولویت‌های کاری ماست که امیدواریم با کمک شما و شورایاری‌ها بر این مشکلات فایق آییم.

شهردار تهران در پایان گفت: در اتاق شهرداران مناطق در روزهای دوشنبه بدون وقت قبلی به روی همه شهروندان باز خواهد بود تا مشکلات خود را با آنان در میان بگذارند. در شهرداری مرکز هم روزهای دوشنبه معاونان و مدیران ارشد حضور خواهند یافت تا به مشکلات شهروندان رسیدگی کنند.

کد خبر 63951

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز