همشهری آنلاین: آصف علی زرداری رئیس جمهور جدید پاکستان روز شنبه 20 سپتامبردر اولین سخنرانی خود در مجلس این کشور گفت که به تروریست‌ها و یا قدرت‌های خارجی اجازه نخواهد داد تمامیت ارضی کشورش را نقض کنند.

به گزارش الجزیره، زرداری گفت: پاکستان نباید اجازه دهد که از خاکش برای حملات تروریستی علیه کشور‌های دیگر استفاده شود، پاکستان همچنین هیچگونه  نقض تمامیت ارضی این کشور را به نام مبارزه با شبه نظامیان تحمل نخواهد کرد.

آصف علی زرداری که همزمان با ادامه حملات موشکی آمریکا از خاک افغانستان به مناطق قبایلی پاکستان سخن می‌گفت، افزود: ما باید تروریسم و افراط گرایی را ریشه کن کنیم... اما ما تجاوز به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورمان را از سوی هیچ قدرتی تحت لوای مبارزه با تروریسم تحمل نخواهیم کرد.

این اظهارات در حالی از سوی آصف علی زرداری مطرح می‌شوند که تحلیل گران سیاسی معتقدند که ملت پاکستان انتظارات زیادی از رئیس جمهور کشورشان از جمله پاسخ گویی به این پرسش که چرا در برابر تجاوزات نیرو‌های آمریکایی سکوت اختیار کرده است و اینکه آیا او کشورش را تا زمانی که اوضاع آن بحرانی است هدایت خواهد کردیا خیر، دارند.

آصف علی زرداری همسر بی نظیر بوتو نخست وزیر سابق پاکستان، در روز 9 سپتامبر در مقام رئیس‌ جمهوراین کشور سوگند خورد.
[زرداری در مقام ریاست‌جمهوری پاکستان سوگند خورد]

او از سوی قانون گذاران مجلس ملی و چهار مجلس ایالتی پاکستان به مقام ریاست جمهوری این کشور و جانشینی پرویز مشرف رئیس جمهور سابق پاکستان که به دلیل بیم استیضاح در مجلس از مقام خود کناره گیری کرده بود، برگزیده شد.[مشرف استعفا داد]

کد خبر 63874

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز