همشهری آنلاین: آصف علی زرداری روز سه شنبه 9 سپتامبر به عنوان رئیس‌جمهور جدید پاکستان سوگند خورد.

به گزارش الجزیره، مراسم سوگند زرداری، همسر بی نظیر بوتو در کاخ ریاست جمهوری پاکستان در اسلام آباد برگزار شد.

در این مراسم آصف علی زرداری به وفاداری نسبت به دین اسلام و قانون اساسی پاکستان سوگند خورد.

در مراسم تحلیف زرداری علاوه بر سه فرزندش، حدود 800 میهمان از جمله فرماندهان شاخه‌های مختلف نیرو‌های مسلح، فرمانداران 4 استان و و زرای اصلی این استان‌ها نیز حاضر بودند.

گام‌های زرداری برای ریاست جمهوری

زرداری از سوی حزب مردم پاکستان، حزبی که همسرش بی نظیر بوتو ریاست آن را عهده‌دار بود، در روز 22 اوت سال جاری خود را کاندیدا کرده بود.[همسر بوتو، کاندیدای ریاست جمهوری شد]

کاندیداتوری زرداری دو روز پس از استعفای پرویز مشرف از مقام ریاست جمهوری اعلام شد. مشرف در زمان ریاست خود قضات دیوان عالی پاکستان را برکنار کرده بود و همین امر اعتراضات گسترده علیه وی را در پی آورده بود، چند ماه پس از برگزاری انتخابات پارلمانی و پیروزی حزب مردم در این انتخابات وی از بیم استیضاح از سمت خود کنار رفت.
[مشرف استعفا داد]

کنفرانس مطبوعاتی مشترک

حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان نیز به منظور شرکت در این مراسم در سلام آباد حضور یافته بود.

زرداری پس از انجام مراسم تحلیف طی سخنانی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با حامد  کرزای گفت:من ریاست جمهوری پاکستان را با نام بی نظیز بوتو پذیرفتم. من ریاست جمهوری را به نام وی و نام شهدای دموکراسی می‌پذیرم.

در جریان این کنفرانس مطبوعاتی دو رئیس جمهور اعلام کردند که برای حل مشکلات منطقه‌ای خود در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان نیز گفت: پاکستان و افغانستان مانند دوقلوهای به هم چسبیده جدایی ناپذیر هستند. آن‌ها از مشکلات مشترک رنج برده‌اند.

کرزای افزود: افغانستان در هرگامی که شما در راه تلاش مشترک ما برای صلح و پیشرفت در منطقه و مبارزه با تروریسم بردارید، در کنار شما خواهد بود.

این اظهارات در حالی از سوی حامد کرزای عنوان می‌شود که پیشتر وی پاکستان را به اهمال در جلوگیری از ورود شبه نظامیان به خاک افغانستان متهم کرده بود.

کد خبر 62930

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز