شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: آصف علی زرداری همسر بی نظیر بوتو از سوی پارلمان پاکستان و چهار مجلس استانی این کشور به عنوان رئیس جمهوری جدید این کشور انتخاب شد.

به گزارش سی ان ان، پیشتر نیز پیش‌بینی‌ها حکایت از انتخاب زرداری به مقام ریاست جمهوری پاکستان داشت. زرداری از سوی حزب مردم پاکستان، حزبی که همسرش بی نظیر بوتو ریاست آن را عهده دار بود، در روز 22 اوت سال جاری خود را کاندیدا کرده بود.[همسر بوتو، کاندیدای ریاست جمهوری شد]

کاندیداتوری زرداری دو روز پس از استعفای پرویز مشرف از مقام ریاست جمهوری اعلام شد. مشرف در زمان ریاست خود قضات دیوان عالی پاکستان را برکنار کرده بود و همین امر اعترضات گسترده علیه وی را در پی آورده بود، چند ماه پس از برگزاری انتخابات پارلمانی و پیروزی حزب مردم در این انتخابات وی از بیم استیضاح از سمت خود کنار رفت.
[مشرف استعفا داد]

اگر چه همچنان میزان آرای اخذ شده در مجلس پنجاب و مجلس ملی رسما اعلام نشده‌، اما مقامات کمیسیون انتخاباتی اعلام کردند که زرداری 352 رای لازمه برای انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور را به دست آورده است.

در استان سند زرداری 65 درصد آرا و در استان مرزی واقع در شمال غربی پاکستان نیز از 65 رای 56 رای کسب کرد. در استان بلوچستان پاکستان نیز او 60 رای از 65 رای را از آن خود کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری‌ها همزمان با انتخابات ریاست جمهوری 12 نفر در نزدیکی شهر پیشاور کشته و تعداد زیادی دیگر نیز مجروح شدند.

گفته می‌شود مهمترین‌ترین چالش پیش روی زرداری مسائل اقتصادی و رویارویی با شوروش‌هاست که پاکستان را چندی است دستخوش بی ثباتی کرده‌اند.

کد خبر 62627

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز