شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۳
۰ نفر

یکی از مهم‌ترین اقدامات برای حفظ سلامت دندان‌ها مسواک زدن روزانه است اما این کار زمان خاص خود را دارد تا به دندان‌های شما آسیبی وارد نشود.

مسواک - toothbrush

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خراسان، لایه بیرونی دندان از مینا تشکیل شده که آناتومی اصلی دندان است و سخت‌ترین ماده‌ای است که در اعضای بدن یافت می‌شود. مینای دندان به‌شدت اسید را جذب می‌کند و محتوای صبحانه هم معمولا اسیدی است.

طبق مطالعات انجام شده مسواک زدن دندان مستقیما بعد از خوردن صبحانه برای اسکراب کردن و برداشتن لایه‌رویی و اضافی مینای دندان ضروری است. مینای دندان به طرز اعجاب‌انگیزی قوی است اما مسواک زدن می‌تواند از پوسیدگی دندان و از بین رفتن رنگ آن جلوگیری کند. برخی غذاها برای دندان‌ها و بعضی دیگر برای دهان شما خاصیت دارند که صبحانه هم جزو آنهاست. غذاهایی که حاوی کلسیم بالایی هستند، نرم‌تر هستند و روی دندان‌های شما ملایم‌تر رفتار می‌کنند، مثل ماست، پنیر یا دانه چیا در صبحانه. اگر می‌خواهید سلامت کافی را به لثه‌های خود برگردانید، باید به اندازه کافی ویتامین آ و ویتامین ث دریافت کنید.

مسواک زدن هنگام صبح باعث می‌شود که دندان‌ها به نوعی از خواب بیدار شوند و سلامت آنها به دلیل پاکیزه بودن افزایش یابد. زمانی که قبل از خواب مسواک می‌زنید، نمی‌توانید تمام باکتری‌ها را از روی دندان بردارید. بخشی از باکتری‌ها تا صبح روی دندان شما ظاهر می‌شود که برای دندان حساسیت ایجاد می‌کند که فقط با مسواک زدن قبل از صبحانه می‌توان آن را از بین برد.پس حتما بعد از بیدار شدن از خواب حتی شده در زمانی کوتاه، دهان‌تان را بشویید و قبل از خوردن هر چیزی حتی کوچک مسواک بزنید. بعد از صبحانه هم حداقل باید ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد اقدام به مسواک زدن کنید تا دندان‌های شما فرصت تنفس داشته باشند.

کد خبر 638480

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha