همشهری آنلاین: رهبر طالبان از ناتو خواست تا از افغانستان عقب‌نشینی کند. ملاعمر در همین حال پایان ماه مبارک رمضان را زمان تشدید حملات این گروه توصیف کرد.

خبرگزاری آلمان از اسلام‌آباد و لندن گزارش کرد، در پیامی که خبرگزاری ان.ان.آی امروز از جانب ملا عمر در پاکستان منتشر کرد، آمده است: «به خواست خدا جنگ چندین بار قوی‌تر و سازماندهی‌ شده‌تر پیگیری خواهد شد. ناتو که رهبری ایساف را بر عهده دارد باید به دلیل منافع خودش افغانستان را ترک کند.

در همین حال، ایساف هم امروز اعلام کرد سربازان ایساف پس از حمله‌ای که روز گذشته به یکی از گشتی‌هایشان صورت گرفت، 15 تن از شبه نظامیان افغانی را به قتل رساندند، اما به خودشان آسیبی وارد نشد. این در حالی بود که پیتر اینگه، فرمانده عالیرتبه انگلیسی این نیروها هشدار داد وضع نظامی در افغانستان رو به وخامت گذاشته است.

وی با متهم کردن غرب به این که راهبرد مشخصی در افغانستان یا عراق ندارد، گفت: بیم دارم که اگر محتاط نباشیم، در معرض شکست قرار بگیریم.

از سوی دیگر، ملاعمر که پس از حملات 11 سپتامبر مخفی شده است، اعلام کرد: من مطمئن هستم که نبردمان بسیار شگفت‌آور خواهد بود.

وی از شبه‌نظامیان افغانی خواست که متحد شوند و افزود: من مطمئن هستم که آمریکایی‌ها مانند شوروی سابق شکست می‌خورند.

ارتش سرخ شوروی پس از مقاومت گسترده در افغانستان در پایان دهه 80 میلادی از این کشور عقب نشینی کرد.

ان.ان.آی گزارش کرد که پیام دو صفحه و نیمی ملاعمر را از یک سخنگوی طالبان و از طریق ایمیل دریافت کرده است.

ملاعمر همچنین اعلام کرده است که «به اصطلاح دموکراسی» در افغانستان شکست خورده است و «رژیم کابل موفق نشده امنیت یا صلح را ایجاد کند و تولید مواد مخدر را کنترل کند.»

وی گفت، افراد حاکم بر افغانستان حاکم که بسیاری از آنها پس از سقوط طالبان در پایان سال 2001 میلادی از تبعید به میهن‌شان بازگشتند، در اصل دشمن افغانستان هستند چرا که فرهنگ و ایده بیگانه را به این کشور بازگردانده‌اند.

ملاعمر در کنار بن لادن، رهبر القاعده اغلب به عنوان یکی از مهم‌ترین تروریست‌های تحت تعقیب در جهان مطرح است.

کد خبر 6376

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز