همشهری آنلاین: فرماندهی نیروهای ائلاف در افغانستان یک‌شنبه 29 اکتبر (7 آبان)‌ اعلام کرد 70 تن از شورشیانی که به یک پایگاه نیروهای ناتو در جنوب افغانستان حمله کردند کشته شدند و همچنین از کشته شدن یک سرباز ناتو بر اثر انفجار یک بمب خبر دادند.

به گزارش آسوشیتد پرس 100 تا 150 شبه نظامی یک‌شنبه به یک پایگاه نظامی در شمال تارین کوت در اوروزگان حمله کردند که نیروهای ائتلاف و افغان از زمین و هوا  به آنها پاسخ دادند.

سرگرد لوک نیتینگ یکی از سخنگویان نیروهای تحت کنترل ناتو در این مورد گفت در این درگیری 70 شورشی کشته شدند. در این درگیری‌ها همچنین یک سرباز افغان زخمی شد.
همچنین روز یک‌شنبه انفجار یک بمب که کنار جاده جاسازی شده بود باعث کشته شدن یک سرباز ناتو و زخمی شدن هشت نفر دیگر در اوروزگان شد.

این حملات در حالی اتفاق می‌افتد که چند روز پیش طالبان با محکوم کردن ناتو به نسل کشی از تشدید حملاتش خبر داده بود.[سابقه موضوع]

ناتو در حملاتی که هفته گذشته در جنوب افغنستان علیه طالبان انجام داد باعث کشته شدن چندین غیرنظامی شد. تعداد این افراد را در حالی که ناتو 12 نفر اعلام کرده است مسئولان محلی حدود 70 نفر ذکر کرده‌اند.[سابقه موضوع]

فرمانده عالی نیروهای ناتو در افغانستان یک‌شنبه به خاطر کشته شدن غیرنظامیان در درگیری‌های جنوب افغانستان معذرت خواهی کرد و همچنین شورشی‌ها را به خاطر پنهان شدن میان مردم عادی و به خاطر انداختن جان آنان سزنش کرد. این در حالی است که ملا دادالله پیش‌تر این ادعای ناتو را رد کرده است.

کد خبر 6783

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز