شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
۰ نفر

جاه‌طلبی‌های ولوکوپتر (Volocopter) در حوزه تاکسی‌های پرنده گام دیگری به جلو برداشته و هواپیمای برقی این استارت‌آپ اولین پرواز سرنشین‌دار خود را در کره جنوبی انجام داده است.

ولوکوپتر

به گزارش وب‌سایت نیواطلس، این پرواز همچنین نخستین نمایش هواپیمای  عمودپرواز برقی (eVTOL) سرنشین‌دار در این کشور است. برنامه این است که چند سال بعد یک سرویس تاکسی هوایی تجاری در کره‌جنوبی راه‌اندازی شود. این جدیدترین سفر برای ولوکوپتر، با هواپیمای X2 آن محسوب می‌شود. آنها به دنبال ایجاد یک خط طولانی از پروازهای آزمایشی هستند و این برنامه پس از سفرهای سرنشین‌دار در خلیج سنگاپور در سال ۲۰۱۹ و در ایالات متحده در اوایل سال جاری انجام شده است.

پروازهای آزمایشی بدون خدمه بسیاری از زمانی که ولوکوپتر به‌عنوان یک پروژه سرمایه‌گذاری جمعی در سال ۲۰۱۳ معرفی شد، صورت گرفته است، اما این پرواز آزمایشی دومین پرواز آزمایشی در آسیا با سرنشین محسوب می‌شود.

ولوکوپتر در سال ۲۰۱۸ پیش از پرواز آزمایشی خود، دفتری را در سنگاپور تأسیس کرد و همچنین با همکاری یک شرکت سنگاپوری مطالعه امکان‌سنجی برای برقراری مسیرهایی با پتانسیل بالا بین کلان شهرهای جنوب شرقی آسیا انجام داده است. یک پرواز آزمایشی دیگر قرار است در فرودگاه بین‌المللی اینچئون سئول در ۱۶ نوامبر (سه‌شنبه آینده) انجام شود.

بیشتر بخوانید:

از زمان ورود به صحنه حمل‌ونقل هوایی در سال۲۰۱۳، استارت‌آپ آلمانی ولوکوپتر چند نسخه مختلف از هواپیمای کاملا برقی خود را معرفی و به‌تدریج طراحی آنها را تکمیل و اصلاح کرده است تا آیرودینامیک‌تر، پایدارتر و قدرتمندتر شوند.

کد خبر 637253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha