استارت‌آپ جوبی (Joby) سازنده عمودپروازهای (eVTOL) برقی با بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی ژاپن همکاری می‌کند تا یک سرویس هوایی مشترک ایجاد کند و در این میان تویوتا نیز برای بررسی ارتباطات حمل و نقل در زمین حضور خواهد داشت.

تاکسی هوایی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت نیواطلس، اولین نگاه به چشم‌انداز جوبی برای آینده حمل و نقل شهری در سال ۲۰۱۵ رقم خورد؛ زمانی که این شرکت یک هواپیمای الکتریکی را به نمایش گذاشت که برای برخاستن و فرود عمودی طراحی شده بود و پیشرانه‌های خود را در ارتفاع کج می‌کرد تا به صورت افقی با سرعت‌های چشمگیر پرواز کند. اخیرا اما دیده شد که هواپیمای این شرکت با چه سرعتی می‌تواند حرکت کند. نمونه اولیه تاکسی هوایی برقی S4 آنها به سرعت واقعی ۳۳۰ کیلومتر در ساعت رسید؛ سریع‌تر از هر eVTOL دیگر تا به امروز.

همانطور که برنامه آزمایش پرواز آن به سرعت ادامه می‌یابد، این شرکت در جنبه‌های اداری نیز پیشرفت می‌کند و چشم‌اندازی برای محل فرود عمودی در بالای پارکینگ‌های چند طبقه ترسیم کرده است و تلاش‌های خود برای صدور گواهینامه ایالات متحده را همراه با رونمایی از دومین پیش‌تولید پیش می‌برد. آنها اوایل این ماه همچنین با شرکت مخابرات محلی SKT برای معرفی یک سرویس تاکسی هوایی در کره جنوبی همکاری کردند.

امروز اعلام شد، مشارکت جدید با شرکت هواپیمایی Ana شامل استفاده از هواپیمای تمام‌برقی پنج صندلی برای سفرهای هوایی در سراسر ژاپن است. این تاکسی هوایی دارای حداکثر سرعت ۳۲۱ کیلومتر در ساعت و حداکثر برد ۲۴۱ کیلومتر است که به‌عنوان نمونه برای مسیر ۵۰ کیلومتری از ایستگاه اوزاکا تا فرودگاه بین‌المللی کانسای ارائه شده است.

بیشتر بخوانید:

این مسیر در حال حاضر با خودرو ۵۵ دقیقه طول می‌کشد، اما تاکسی پرنده جوبی می‌تواند سفر را در ۱۴ دقیقه انجام دهد. Ana و جوبی با هم در زمینه آموزش خلبانی، زیرساخت، مدیریت ترافیک هوایی و الزامات مقررات کار خواهند کرد. تویوتا که در واقع بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار جوبی محسوب می‌شود و از سال ۲۰۱۹ با این استارت‌آپ همکاری کرده است، بررسی خواهد کرد که چگونه حمل و نقل زمینی می‌تواند در این سرویس ادغام شود.

جوبن بِوریت، بنیانگذار و مدیرعامل جوبی می‌گوید: «جوبی برای کمک به مردم به‌منظور صرفه‌جویی در زمان و در عین حال کاهش ردپای کربن کار می‌کند. ژاپن فرصتی شگفت‌انگیز را برای انجام این کار به ما ارائه می‌دهد، زیرا ۹۲ درصد از جمعیت ساکن در مناطق شهری زندگی می‌کنند و توکیو یکی از ۲۰ شهر پرجمعیت جهان به‌حساب می‌آید.»

کد خبر 657479

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha