TCab Tech شانگهای به یکی از رقبای پیشرو در صنایع هواپیماهای برقی عمودپرواز (eVTOL) در چین تبدیل شده و ادعا می‌کند که اکنون پروازهای آزمایشی زیادی انجام داده است.

عمودپرواز چینی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت نیواطلس، طرح اولیه تاکسی هوایی E20 در مقیاس ۵۰ درصد در حالت بالابر عمودی و شناور و همچنین انتقال به پرواز کروز بالدار مورد آزمایش قرار گرفته است.

E20 برداشتی جالب از یک هواپیمای برقی VTOL با پنج صندلی است؛ نوعی معیار بین طرح‌های جهت‌دهی رانشی شیبدار مانند Joby S4 و طرح‌های بالابر و کروز مانند Autoflight's Prosperity.

TCab ادعا می‌کند که E20 تنها با سرعت ۲۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند، در حالی که «جوبی» در حال حاضر بیش از ۳۳۰ کیلومتر در ساعت را در هوا ثبت کرده است. در عین حال درخصوص برد مسافت نیز شرایط تفاوتی ندارد. TCab فقط حدود ۲۰۰ کیلومتر را نوید می‌دهد، اما برد جوبی ۲۴۱ کیلومتر است.

عمودپرواز برقی چینی رقیب بزرگان می‌شود | موفقیت در آزمایش‌های متعدد

این شرکت دست‌کم یک ماشین تایید مهندسی در اندازه کامل ساخته است، اما چندین نمونه اولیه در مقیاس فرعی را نیز به پرواز درآورده است.

بیشتر بخوانید:

اکنون، این شرکت می‌گوید که ده‌ها پرواز آزمایشی را پشت سر گذاشته و با این نمونه اولیه در مقیاس ۵۰ درصد، از طریق فرآیند دشوار انتقال به پرواز کروز بالدار و بازگشت دوباره را انجام داده است. این نسخه از E20 همچنین گزینه‌های کنترلی افزایش‌یافته برای فلپ‌ها در پرواز کروز و همچنین اضافه کردن گام جمعی متغیر را معرفی کرد. این بدان معنی است که پایه‌های کج اکنون می‌توانند گام پنج پره خود را تغییر دهند.

به نظر می‌رسد که همه اینها TCab را به یکی از پیشرفته‌ترین شرکت‌های eVTOL چین تبدیل می‌کند.

کد خبر 676902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha