پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
۰ نفر

«والکری آئرو اسپیس سیستمز» (Valkyrie Systems Aerospace) با دریافت کمک‌هزینه تحقیقاتی به‌دنبال توسعه طرح مفهومی خود یعنی HoverJet Guardian است که ترکیبی از یک عمودپرواز الکتریکی و کروز جت پرسرعت با قابلیت‌های آبی خاکی هاورکرافت (هواناو) محسوب می‌شود.

پهپاد والکری

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت نیواطلس، چالش مفهومی برخاست و فرود عمودی AFWERX با سرعت بالا (HSVTOL) باعث می‌شود ارتش در جستجوی ایده‌هایی که در نهایت منجر به ساخت نسل بعدی هواپیماهای VTOL (عمودپرواز) می‌شود، زمین را برای طیف وسیعی از شرکت‌های خصوصی باز کند.

پرنده مفهومی «هاورجت گاردین والکری» (HoverJet Guardian Valkyrie) مطمئنا به نظر می‌رسد که با این طرح مطابقت دارد. در اصل، باور بر آن است که این یک هواپیمای جت قدرتمند و اختیاری با سیستم VTOL الکتریکی باشد.

تصاویر | عمودپروازی که هاورکرافت هم می‌شود

همچنین به نظر می‌رسد که سیستم VTOL از یک طرح کوادکوپتر استفاده می‌کند؛ با چهار پایه (یا شاید ۸ پایه که به صورت کواکسیال [هم‌محور] نصب شده‌اند) در سوراخ‌هایی در بال‌های چاق آن پنهان شده‌اند. این پرنده به روشی نسبتا معمولی از زمین بلند می‌شود، اما پس از آن یک جفت موتور توربوفن پرت اند ویتنی ۵۴۵c کار را به دست می‌گیرند و مجموعا ۸۲۰۰ پوند رانش افقی را به ترکیب اضافه می‌کنند.

تصاویر | عمودپروازی که هاورکرافت هم می‌شود

در عین حال والکری ادعا می‌کند که نتیجه، سرعت کروز ۵۴۷ کیلومتر در ساعت، حداکثر سرعت فراصوتی۱۱۲۷ کیلومتر در ساعت و ۱۵ ساعت نیز استقامت در ارتفاع ۱۲۱۹۲ متر است.

این پرنده کوچک نیست. ابعاد آن  ۷.۳ در ۹.۱  در ۱.۸ متر و وزن خالص آن ۱۹۰۵ کیلوگرم است. این هواپیما در مجموع می‌تواند ۵۴۴۳ کیلوگرم محموله را از روی زمین بلند کند.

تصاویر | عمودپروازی که هاورکرافت هم می‌شود

از سوی دیگر، از آنجایی که اساسا با سوخت جت کار می‌کند، ذخیره انرژی اصلا مشکلی نخواهد بود و سیستم‌های الکتریکی را می‌توان برای بالاتر بردن قدرت تنظیم کرد.

کد خبر 654706

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحمان IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    1 0
    مطلب عالیی بود خوشم آمد سپاس همشهری