پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
۰ نفر

تصور کنید گمشده‌اید. تنها و غمگین در جست‌وجوی جایی برای زنده ‌ماندن هستید؛ جایی که دوستتان داشته باشند و شما را از خودشان بدانند.

آقا نگهدار!

آن‌قدر به راهتان ادامه می‌دهید تا می‌رسید به‌خانه‌ی پیرزنی که فکر می‌کند دوست دوران دبیرستانش هستید؛ چه می‌کنید؟ این اتفاقی است که برای آلیسون، شخصیت داستان «تافی»، افتاده است.
آلیسون دختری نوجوان است که مادرش از دنیا رفته و پدرش مردی عصبی و خشمگین است و او را آزار می‌دهد. آلیسون تصمیم می‌گیرد زندگی‌اش را تغییر دهد. او با مارلا، پیرزنی تنها، آشنا می‌شود و مارلا فکر می‌کند آلیسون همان دوست دبیرستانی‌اش، تافی، است. و حالا او باید انتخاب کند که آلیسون باشد یا تافی...
آلیسون به امید و تغییر اعتقاد دارد، اما گاهی ناامیدی بر او غلبه می‌کند؛ درست مثل یک نوجوان واقعی. ویژگیِ تغییر احساسات او در موقعیت‌های مختلف یکی از نکته‌های قوت داستان است. او سعی می‌کند تسلیم نشود و به اهدافش برسد. آلیسون شخصیتی الهام‌بخش برای نوجوانانی است که فکر می‌کنند امید و زیبایی از بین رفته.
مارلا شخصیتی دوست‌داشتنی که گرفتار آلزایمر شده؛ بیماری‌ای که جهان آدم را به هم می‌ریزد. او با مهربانی و زیبایی وجودش به تافی عشق می‌دهد.
اگر کتاب‌خوان باشید، سارا کروسان و کتاب‌هایش را می‌شناسید. این نویسنده در رمان‌هایش سعی می‌کند دغدغه‌های نوجوان‌ها را نشان دهد. رمان‌های سارا کروسان، درباره‌ی خودِ واقعی ‌بودن، امید و عشق است. تافی هم همین‌چیزها را در دلِ خودش دارد.
از خواندن این کتاب که در قالب شعر آزاد نوشته شده پشیمان نمی‌شوید، چون قادر است نگاهتان به زندگی را دگرگون کند و شاید بتوانید بیش‌تر خودِ واقعی‌تان باشید.


تافی
نویسنده: سارا کروسان
مترجم: کیوان عبیدی آشتیانی
ناشر: افق (۶۶۴۰۸۱۶۱)
قیمت: ۶۲هزار تومان
عکس و متن:
کسرا شاهدی، ۱۴ساله از کرج

کد خبر 636973

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha