مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
۰ نفر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اسامی شهرهایی را که در آنها دوربین ثبت تخلفات رانندگی وجود دارد اعلام کرد.

دوربین ثبت تخلف ـ پلیس ـ جریمه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به اسامی شهرهایی که در آنها دوربین ثبت تخلف وجود دارد، گفت: در شهرهای تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، اهواز و ساری دوربین‌های ثبت تخلف وجود دارد که در تهران وضعیت خوبی از بابت تعداد دوربین‌ها داریم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که در شهرهایی که دوربین ندارند، تخلفات رانندگی به چه صورت ثبت می‌شوند، توضیح داد: افسران ما در شهرهایی که دوربین ندارند هستند و تخلفات را ثبت می‌کنند و اعمال قانون دستی انجام می‌شود.

هادیانفر با اشاره به مباحث مطرح‌شده در مجلس شورای اسلامی مبنی بر مخالفت مجلس با «صدور قبض جریمه» توسط سربازان و افسران راهور بیان کرد: در گذشته ۱۰ سال به پلیس اجازه داده بودند که درجه‌داران با ۱۰ سال سابقه و همچنین سربازانی که دارای لیسانس هستند به پلیس برای اعمال قانون در خیابان‌ها کمک کنند. با توجه به این‌که این ۱۰ سال تمام شده بود، ما درخواست تمدید ۵ سال دیگر این موضوع را داشتیم که در صحن مجلس شورای اسلامی تصویب نشد.

رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا در ۱۰ سال گذشته پلیس تجهیزاتی را تأمین نکرده است تا از درجه‌داران و سربازان برای اعمال قانون در خیابان‌ها کمک نگیرد، گفت: برابر ماده ۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مسئول توسعه دوربین‌ها در راه وزارت راه و در شهرها شهرداری‌ها هستند.
 

کد خبر 636852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha