معاون هماهنگ‌کننده پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پارک وسایل نقلیه باید در منتهی‌الیه سمت راست راه‌ها و خیابان‌ها و محل‌های مجاز صورت پذیرد و اگر راننده‌ای خودروی خود را در محل‌های غیرمجاز پارک کند، باعث ایجاد ترافیک و برهم‌خوردن نظم عبور و مرور در آن محدوده می‌شود و توسط پلیس مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت.

پلیس ـ جریمه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایلنا، سرهنگ جهانشاه بهرام‌آبادی معاون هماهنگ‌کننده پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برخورد با تخلفات ساکن و تخلفاتی که باعث کندی حرکت در معابر شهر تهران می‌شوند در دستور کار پلیس راهور تهران بزرگ قرار گرفته و همکاران بنده در صورت مشاهده این تخلفات اعمال قانون انجام می‌دهند.

او ادامه داد: پارک وسایل نقلیه باید در منتهی‌الیه سمت راست راه‌ها و خیابان‌ها و محل‌های مجاز صورت پذیرد و اگر راننده‌ای در واقع خودروی خود را در محل‌های غیرمجاز پارک کند مانند محل‌هایی که با تابلو ممنوع بودن پارک وسیله نقلیه مشخص شده یا در آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی به آن اشاره شده است، باعث ایجاد ترافیک و برهم‌خوردن نظم عبور و مرور در آن محدوده می‌شود که توسط همکاران بنده مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت.

سرهنگ بهرام‌آبادی افزود: توقفاتی که در شهر مانند مناطق مرکزی و شمالی روی می‌دهد مانند توقفات دوبله، توقفات ساکن، توقفات مورب و زیر تابلویی باعث ایجاد ترافیک و کندی عبور و مرور می‌شوند و باعث انسداد راه و ترافیک خواهند شد.

معاون هماهنگ‌کننده پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: با توجه به اینکه این‌گونه توقفات انضباط عبور و مرور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد اگر خودوریی با تخلف خود باعث ایجاد ترافیک شود، قطعا باعث خواهد شد که بار ترافیکی به موقع جذب نشود و تسهیل عبور و مرور و آمد و شد خودروها به تعویق می‌افتد و روانی ترافیک صورت نمی‌پذیرد و گره ترافیک افزایش می‌یابد.

او گفت: برخی خودروها در محل توقف ویژه معلولان و جانبازان پارک می‌کنند که باید بدانند این محل‌های تعیین‌شده صرفا برای پارک خودروهای معلولان و جانبازان بوده و سایر خودورها حق استفاده از این محل‌ها را ندارند و جزو توقفات غیرمجاز محسوب می‌شود و توسط پلیس اعمال قانون خواهند شد و به پارکینگ منتقل می‌شوند. توقف در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی نیز مصداق همین موضوع است.

سرهنگ بهرام‌آبادی از رانندگان خواست از توقفات غیرمجاز، پارک دوبله و ناگهانی در سطح معابر جدا خودداری کنند و هیچ‌گاه در حاشیه بزرگراه‌ها توقف نداشته باشند و در صورت خرابی خودرو آن را به منتهی‌الیه سمت راست هدایت کرده و در صورت غیرقابل حرکت بودن حتما از وسایل و مثلث اعلام خطر برای اطلاع دیگر شهروندان استفاده کنند.
 

کد خبر 636482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha