رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا با اشاره به طراحی سامانه «کروکی آنلاین» از اجرای آزمایشی این طرح در استان قم خبر داد که براساس آن کارشناسان پلیس مجهز به تبلت شده و کروکی آنلاین را طراحی و ارسال می‌کنند.

تصادف

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ محمدباقر سلیمی رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا درباره طراحی سامانه کروکی آنلاین گفت: سالانه یک و نیم میلیون تصادف در کشور اتفاق می‌افتد که شامل رخدادهای جزئی و شدید است. پلیس بر اساس وظایف، متولی رسیدگی و تنظیم پرونده است و مهم‌ترین برگِ این پرونده نیز نظریه کارشناسی تصادفات و کروکی است که مقصر حادثه را تشخیص می‌دهد.

او ادامه داد: این ساختار طی سال‌های گذشته روندی رو به بهبود داشته است، ولی همچنان به صورت کاغذی و دستی صورت می‌گیرد. این برگ کروکی باید به سازمان‌های مختلف مثل بیمه، نیروی انتظامی، شرکت‌های خودروسازی و... ارائه شود و قطعا این برگ بارها کپی گرفته شده که موجب ناخوانا شدن و خط‌خوردگی آن می‌شود.

سرهنگ سلیمی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای هوشمندسازی، نرم‌افزاری طراحی کرد و زیرساختِ طراحی کروکی آنلاین را فراهم آورد. پس از تست و آزمایشِ اولیه این نوع کروکی که توسط افسرانِ کارشناس و به وسیله تبلت در محل تصادف صورت گرفت، امکان عکس‌برداری و فیلم‌برداری از صحنه تصادف فراهم آمد تا اطلاعات به صورت برخط به مرکز کنترل ترافیک پلیس، بیمه و مراجع قضایی ارسال شود.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا در ادامه سخنان خود از به‌روزرسانی این نرم‌افزار و اجرای پایلوت این طرح در استان قم خبر داد و گفت: این کار در حوزه درون‌شهری و برون‌شهری استان قم صورت گرفت و کارشناسان ما مجهز به تبلت شده‌اند و کروکی آنلاین را طراحی و ارسال می‌کنند.

او با اعلام این‌که سامانه مذکور مراحل نهایی تست خود را طی کرده و در جهت صحت رسیدگی به تصادفات عمل خواهد کرد، توضیح داد: این کار در کاهش هزینه مردم و اطاله دادرسی کمک‌کننده است.

سرهنگ سلیمی در خاتمه با اشاره به تصادفاتی که نیازمندِ کروکی نیستند، تاکید کرد: خسارات زیر ۱۶ میلیون تومان نیاز به کشیدن کروکی ندارد. در چنین تصادفاتی نیاز به حضور پلیس نیست و در صورتِ توافق طرفین باید با مدارک رانندگی اعم از گواهینامه مجاز و بیمه‌نامه معتبر به شعب بیمه مراجعه کرد تا بدون کروکی خسارت دریافت شود و شرکت‌های بیمه باید این اطلاعات را به بیمه‌شوندگان اعلام کنند.
 

کد خبر 636271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha