پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

پس از آنکه بازار مبل هم مثل فرش تحولاتی ناخوشایند را به‌خود گرفت دست‌اندرکاران این عرصه تلاش کردند آن را از رکود خارج کنند.

بهره‌برداری از دو بازار مبل مدرن در جنوب‌ تهران از این دست بود اما این‌جا هم فرصتی برای جولان محصولات ترک و سایر تولیدات خارجی شد. به تازگی و با ابتکار انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان و فروشندگان مبل استان تهران و پس از آنکه در تیرماه گذشته نخستین کنفرانس تجارت جهانی مبلمان، معماری‌داخلی و گردشگری با حضور مسئولان و صاحب نظران داخلی و خارجی به همت انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان و فروشندگان مبل استان تهران برگزارشد زمزمه‌ای برای راه‌اندازی «موزه‌ مبل» بر زبان‌ها جاری شد.

علی انصاری، رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان و فروشندگان مبل استان تهران دراین‌باره تاکید کرد:«با توجه به جایگاه و سابقه طولانی کشورمان درحوزه صنایع‌دستی و بالاخص تاثیر رشته‌های مختلف هنری در صنعت مبلمان برآن شدیم تا با راه‌اندازی مکانی به ‌عنوان موزه ملی مبل کشور آثار به جا مانده از گذشتگان دور تا به امروز که حاصل دسترنج هنرمندان مناطق مختلف کشور است را در یک مکان مناسب جمع آوری کرده و در معرض نمایش قرار دهیم.»

جمع آوری آثار متنوع در یک مکان مشخص وحفظ وحراست از آنها - که هزینه بالایی دارد- اولین هدف این برنامه است. البته این کار نیاز به یک هیأت امنا دارد،  تشکیلات اداری مستقل می‌طلبد، جا ومکان مناسب برای استقرار اشیاء می‌خواهد و نیازمند بودجه کافی، پرسنل آموزش دیده و شرایط نگهداری مطابق با استانداردهای جهانی است.

دوم اینکه موزه‌ها محل نمایش و عرضه این آثار برای بازدید علاقه‌مندان هستند که بالطبع توسعه گردشگری داخلی وخارجی را به همراه دارد. اما کارکرد سوم که از همه مهم‌تر است کارکرد مطالعاتی وپژوهشی آن است.انصاری دراین‌باره تصریح کرده است:« فکر می‌کنم با راه‌اندازی این مرکز یک مجموعه بسیار غنی از آثار دست ساز هنرمندان کشور به‌صورت شناسنامه‌دار دایر می‌شود که محققان داخلی وخارجی می‌توانند با دسترسی به آن، پژوهش‌های جالبی را به جامعه عرضه کنند.»طبق بررسی‌ها و تحقیقات میدانی، موزه تخصصی مبل صرفاً در برخی کشورها نظیر ایتالیا و مصر دایر شده که بسیار مورد استقبال جهانگردان و دست‌اندرکاران این حرفه قرار گرفته است.

انصاری دراین‌باره تاکید کرده است:« ما مجوزکلی را برای ایجاد موزه ملی از سازمان میراث فرهنگی اخذ کرده‌ایم. در مرحله اول قصد ‌داریم با اختصاص هزار متر مربع فضای مناسب کار را شروع کنیم.»

کد خبر 63634

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز