چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۷
۰ نفر

دست‌اندرکاران صنعت مبلمان نیز آنقدر تعلل کردند که به نظر می‌رسد کشورهای دیگر در حال تسخیر بازار ایران هستند.

براساس آخرین اطلاعات میزان واردات مبلمان روز به روز در حال افزایش است و این به معنای این است که صنعتگران داخلی دیر یا زود باید فکری به حال خود بکنند، البته مشکل اصلی نه بازار داخلی است نه مردم و نه وارد‌کنندگان، بلکه در این میان پیکان اصلی انتقادات به‌خود صنعتگران مبلمان باز می‌گردد چرا که دیگر تولیدات داخلی نظر مخاطبان و خریداران داخلی را تامین نمی‌کند و خانواده‌های ایرانی چند سالی است که با توجه به تغییر شیوه‌های زندگی سلیقه‌شان هم عوض شده اما تولید‌کنندگان داخلی نمی‌خواهند این موضوع را بپذیرند و همچنان همان محصولات گذشته را تولید می‌کنند با این استدلال که کیفیت محصولات ما بهتر از کیفیت محصولات خارجی است.

اما خریداران که دیگر سلیقه‌های گذشته را ندارند به‌دنبال اجناس جدید‌تری هستند که مطابق با زندگی امروز و خانه‌های کوچک‌شان باشد ضمن اینکه به اعتقاد اکثر متقاضیان قیمت‌ها برای خرید بسیار بالاست. بنابر این هر کس سعی می‌کند تا پول کمتری بپردازد و در عوض جنس زیباتری را به‌زعم خود در خانه‌اش جای دهد.

رکود 6 ماهه بازار

همه آنچه گفته شد در کنار بی‌توجهی متولیان حمایت از صنایع وتولیدات داخلی باعث شده که با استناد به گفته‌های نایب رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌‏سازان قیمت انواع مبلمان داخلی در بازار با کاهش 20 درصدی مواجه شود و البته واردات انواع مبلمان از چین و سایر کشورها شدت بگیرد.  مهدی کلهری در گفت‌‏وگوبا ایلنا با اشاره به رکود 6 ماهه بازار مبلمان گفت: ورود کالاهای ارزان‌‏قیمت از چین و سایرکشورها از یک سو و کاهش تقاضا نسبت به مبلمان ایرانی از سوی دیگر، موجب بروز مشکلات مالی برای تولیدکنندگان داخلی شده است.

کلهری با بیان اینکه قیمت انواع مبل ایرانی نسبت به 6 ماه گذشته 20 درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: از ابتدای امسال روند نزولی قیمت‌‏ها در بازار ادامه دارد به گونه‌‏ای که فروشندگان، قیمت‌‏ها را هر چند وقت یکبار کاهش داده‌اند. او خاطرنشان کرد: در پی کاهش تولید مبل و وسایل جانبی، بسیاری از کارگاه‌ها به‌صورت تعطیل و یا نیمه تعطیل به کار ادامه می‌‏دهند و در این میان بسیاری از کارگران اینگونه کارگاه‌ها از کار اخراج شده‌‏اند.

کد خبر 64205

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز