سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۸۷ - ۰۸:۳۲
۰ نفر

گروه اقتصادی: دبیر اتحادیه صادرکنندگان مبلمان از صادرات 25‌میلیون دلاری مبلمان خبر داده و اعلام کرده است، در سال گذشته 25‌میلیون دلار صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس داشته‌ایم و براساس برآوردهای صورت گرفته میزان واردات مبلمان 5‌برابر صادرات آن است.

 رامین سمیع‌زاده می‌افزاید: برای توسعه صادرات مبلمان ایجاد پایانه‌های صادراتی و برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی را دنبال می‌کنیم و گرچه تاکنون خوشه‌های صنعتی مبلمان شکل نگرفته اما اتحادیه به‌دنبال شناسایی این خوشه‌هاست تا در نهایت خوشه‌های صنعتی را به سمت خوشه‌های صادراتی رهنمون کند و بر این اساس شناسایی خوشه‌های صنعتی و صادراتی صنعت مبلمان توسط 10 کار‌گروه آغاز شده است. 

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران نیز استفاده صنعت مبلمان از نشان تجاری فرش ایرانی را به‌عنوان راهکاری برای رفع مشکلات صادراتی این صنعت قلمداد کرده و می‌گوید: با تحقق این امر صنعت مبلمان برای حضور در بازارهای جهانی سرمایه‌ای دارد که برای آن هزینه نکرده است و آن شهرت فرش ایرانی است. محمد نهاوندیان می‌افزاید: از آنجا که اکنون صادرات فرش در شرایط مطلوبی قرار ندارد، عرضه مبلمان ایرانی در کنار فرش ایرانی می‌تواند کمک شایانی به صادرات فرش هم بکند. 

معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت از ایجاد شرکت مدیریت صادرات مبلمان در راستای مصوبه جدید خوشه‌های صادراتی خبر داده و می‌گوید: در تشکل مبلمان توانمندی‌های بسیار بالایی داریم و مدتهاست که سازمان توسعه تجارت جلسات بسیار مؤثری با اتحادیه صادر‌‌کنندگان مبلمان برگزار می‌کند و به‌دنبال این هستیم تا با مصوبه جدید خوشه‌های صادراتی، شرکت مدیریت صادرات مبلمان را ایجاد کرده و بتوانیم جایگاه کشور را در امر صادرات مبلمان به جایگاه قابل‌قبولی برسانیم. کیومرث فتح الله کرمانشاهی می‌افزاید: اتحادیه مبلمان در زمینه IT و ICT کارهای مطلوبی انجام داده است و برنامه‌هایی در زمینه نشان تجاری (برند) دارد.

کد خبر 64075

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز